Jeszcze wyraźniej widać pozytywny trend w napływających zamówieniach. W roku 2021 obejmują one w sumie ponad 1600 sztuk. Jest to prawie trzykrotnie więcej niż w 2019 roku. Aktualnie udział w rynku firmy Schwarzmüller w Polsce wynosi około 3,5%. Z szerokiej oferty grupy Schwarzmüller najlepiej sprzedają się obecnie pojazdy do transportu dalekobieżnego. Stanowią one aktualnie około 80%.
Ofensywę rynkową wsparła w szczególności wprowadzona w 2021 roku nowa linia produktów POWER LINE, które ważą mniej, a osiągają więcej. Aż 20% stanowią pojazdy dla budownictwa i rozbudowy infrastruktury. W przyszłości zostaną podjęte ukierunkowane działania, by umocnić się w tym ostatnim sektorze.
W tym roku zaprezentowaliśmy w Polsce naszą drugą markę, Hüffermann. W Niemczech jest to lider rynku w dziedzinie transportu pojemników. Ponieważ w Polsce dynamicznie rozwija się utylizacja i recykling, równolegle wzrasta zapotrzebowanie na te wysokiej jakości pojazdy – wyjaśnia dyrektor zarządzający Schwarzmüller, Roland Hartwig.
Producent pojazdów Premium z Dolnej Austrii, będący obecnie największym dostawcą produktów niszowych w Europie, ma w Polsce wieloletnią historię. Jest tam reprezentowany już od lat 90-tych, choć wtedy jeszcze nie na terenie całego kraju. To jednak jest już przeszłość.
Wykorzystujemy znajomość marki i jej pozytywny wizerunek, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej w całym kraju. Aby to osiągnąć, zmieniliśmy organizację i rozbudowaliśmy sprzedaż na całe terytorium – wyjaśnia dyrektor generalna polskiej spółki córki Monika Dobrzyńska-Bluj.
Ponadto stworzono korzystne warunki ogólne, na przykład poprzez atrakcyjne oferty leasingowe. Przewiduje się, że również w dziedzinie serwisu i napraw szybko zostanie osiągnięty poziom przyjęty przez Schwarzmüller.
Jesteśmy jednym z nielicznych producentów w Europie, którzy bliski kontakt z klientem budują również poprzez własne warsztaty – mówi dyrektor zarządzający Hartwig.
Jako obecnie drugi co do wielkości europejski rynek przyczep Polska obiecuje znakomite perspektywy trwałego sukcesu z dobrami inwestycyjnymi wysokiej jakości, jakie oferuje Schwarzmüller.
Tutaj znajduje się nasza główna grupa docelowa, składająca się z małych i średnich przedsiębiorstw mających wysokie wymagania wobec swoich narzędzi pracy. Poprzez poprawę ich wyników nasze pojazdy mogą wnieść jeszcze więcej do sukcesu gospodarczego – wyjaśnił Hartwig.
Polska rozwija się jako gospodarka o kluczowym znaczeniu między Zachodem a Wschodem. Dostępne są już punkty węzłowe dróg, kolei i ruchu lotniczego o międzynarodowym znaczeniu. Tworzące się nowe łańcuchy dostaw między Wschodem a Zachodem będą w tym kraju wkrótce jeszcze silniejsze.
W 2022 roku nowa organizacja Schwarzmüller w Polsce, już w pełni zintegrowana z grupą, będzie się dalej umacniać. Schwarzmüller jest w niewątpliwie na drodze do dwucyfrowego udziału w rynku.
W Niemczech w ciągu pięciu lat przeszliśmy od półtorej do blisko dziesięciu procent. Nie widzę powodu, dla którego nie miałoby się to udać w Polsce – zapewnia dyrektor Hartwig.
Źródło: Schwarzmüller