Nowy obiekt zlokalizowany jest w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell. W budynku będą opracowywane i testowane wydajności systemów energetycznych dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych CUPRY, SEAT-a, SEAT-a MÓ oraz innych marek Grupy Volkswagen. Inwestycja jest częścią globalnej sieci badawczo-rozwojowej Grupy i drugim tego typu miejscem w Europie. To także kolejny krok w elektryfikacji firmy i hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego.
TCE ma stać się także przestrzenią innowacji, współpracy i badań, oferując szkolenia dla młodych ludzi w zakresie produkcji samochodów elektrycznych. W ceremonii otwarcia wzięli udział hiszpańska minister Nauki i Innowacji Diana Morant oraz kataloński Konsultant ds. Biznesu i Zatrudnienia Roger Torrent, którzy odwiedzili Centrum wraz z dyrektorem generalnym SEAT-a i CUPRY Waynem Griffithsem oraz wiceprezesem firmy ds. badań i rozwoju Wernerem Tietzem.
TCE będzie przeprowadzać do 6 000 różnych testów rocznie, co pozwoli nam zweryfikować oraz zagwarantować wydajność akumulatorów i systemów ładowania. Otwarcie nowego obiektu to świetna wiadomość, nie tylko ze względu na postępującą elektryfikację naszej firmy. Inwestycja pozwoli nam także pozycjonować się jako punkt odniesienia w rozwoju technologii dedykowanej zrównoważonej elektromobilności – powiedział podczas oficjalnego otwarcia Werner Tietz.
W ramach startegii Future Fast Forward, SEAT S.A. planuje do 2025 roku zaprezentowanie pierwszego miejskiego samochodu elektrycznego oraz docelowo produkcję ponad pół miliona pojazdów bezemisyjnych rocznie. Firma chce odgrywać kluczową rolę w popularyzacji elektromobilności wśród szerokiego grona klientów.
Zbudowane w zaledwie 18 miesięcy Centrum Testowe zajmuje 1500 mkw. i obejmuje różne pomieszczenia przeznaczone do walidacji modułów akumulatorowych. W obiekcie będą testowane baterie do platform MEB (elektrycznych) i MQB (hybrydowych), a także różne ładowarki stosowane we wszystkich zelektryfikowanych pojazdach. W sumie, pojemność testowa inwestycji wynosi 1,3 megawata, co odpowiada mocy ładowania ponad 100 000 telefonów komórkowych w tym samym momencie lub 350 gospodarstw domowych, w których jednocześnie włączono wszystkie urządzenia elektryczne.
Aby zapewnić optymalną wydajność baterii przez cały okres ich eksploatacji w różnych warunkach, każda z nich przejdzie średnio ponad 17 500 godzin testów. W budynku mieści się również warsztat, w którym przeprowadzane będą próby systemu energetycznego, bezpieczeństwa funkcjonalnego oraz integracji funkcji z całą elektroniką samochodów hybrydowych i elektrycznych. Akumulatory i moduły będą też sprawdzane w ekstremalnych sytuacjach termicznych, między -25 a +55 ºC. Dzięki specjalnym komorom klimatycznym inżynierowie SEAT-a będą symulowali różnorodne warunki, jakie samochód może napotkać w swoim cyklu życia.
TCE jest w trakcie procesu certyfikacji LEED (Leadership in Energy & Environment Design), która potwierdza, że budynek ma minimalny wpływ na środowisko naturalne.
Źródło: SEAT