Od czerwca 2017, Grupa FCA wprowadziła centralną jednostkę bezpieczeństwa (SGW), zaczynając od Fiata 500L, a następnie dla głównych samochodów: ta centralka jest modułem, który filtruje wszystkie informacje na wejściu i na wyjściu z gniazda diagnostycznego (EOBD).
Celem tego modułu jest zabezpieczenie samochodu przed atakami hakerów za pomocą instrumentów diagnostycznych i/lub instrumentów programujących centralkę zarówno za pośrednictwem sieci przewodowych jak i bezprzewodowych. (W 2015 para hakerów przejęła pełną kontrolę nad Jeepem Cherokee).
Dostęp (do różnych poziomów na podstawie autoryzacji) dozwolony jest tylko przy użyciu instrumentów FCA.
Jest to jedyny moduł prawnie uznany przez FCA, który może być używany z dowolnym instrumentem diagnostycznym wielomarkowym. Łączy się równolegle z instrumentem autodiagnostycznym bezpośrednio w gnieździe EOBD. Wymaga użycia komputera (PC)/Tablet (Windows10) do poprawnego działania (prezentacja na Targach Autopromotec 2019)
Plusy:
Minusy:
Moduł centralki SGW współpracuje równolegle z gniazdem EOBD i wielofunkcyjnym instrumentem diagnostycznym wielomarkowym.
Użytkownik,zgodnie z wymogami FCA, musi zarejestrować się w odpowiednim portalu(z podaniem loginu i hasła (username i password) a następnie zakupić token do odblokowania centralki sterującej SGW.
Korzystając ze specjalnego oprogramowania SW, zainstalowanego na przenośnym komputerze 9PC0/Tablet (stosownie podłączony do internetu), moduł SECURITY PASS:
W tym momencie możliwe jest:
Sugerowana cena sprzedaży do klienta ostatecznego -2200 zł netto
Kod:007935912045
Źródło: Magneti Marelli