Regularne szkolenia umożliwiają nowym pracownikom doskonalenie swoich umiejętności zawodowych i naukę bezbłędnej obsługi opon. Natomiast doświadczonym pracownikom pomagają przypomnieć sobie poprawne procedury, które czasami są ignorowane w codziennej rutynie – a ich brak może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo i żywotność opon oraz felg.
Treningi powinny być systematyczne i obejmować zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne. Mechanicy powinni być w stanie fachowo ocenić stan opon, dobrać odpowiedni rozmiar i typ opony dla danego pojazdu, a także przeprowadzić profesjonalną instalację i serwis opon. Dobrze przeszkolony mechanik potrafi zidentyfikować potencjalne problemy z oponami i zapobiec ewentualnym wypadkom. Osoba, która uważa, że potrafi obsługiwać opony bez odpowiedniego szkolenia, może spowodować dodatkowe koszty i zwiększyć odpowiedzialność właściciela.
„Skoro i tak z mocy prawa serwis daje klientowi gwarancję na usługi – to warto, żeby zminimalizować konieczność reklamacji z jego strony. To właśnie wyszkoleni mechanicy zapewniają profesjonalną obsługę i zmniejszają ryzyko odpowiedzialności. Nie tylko wiedzą, jak je obsługiwać – ale i dlaczego robić to w określony sposób oraz jakie są skutki popełniania błędów” – wskazuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Opony stanowią kluczowy element pojazdu, ponieważ są jedynym elementem, którym samochód ma kontakt z drogą. Obracając się na autostradzie z prędkością ponad 1000 obr./min., ich prawidłowy montaż i serwis są niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa podróżujących.
Przykładowe szkolenia można znaleźć w ofercie Akademii Oponiarskiej PZPO, które powstały w celu sprostania rosnącym wymaganiom warsztatów. Dzięki kompleksowym programom i wysokiej jakości kadrom szkoleniowym, są gwarantem zdobycia kluczowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do profesjonalnej obsługi samochodu. Warto zaznaczyć, że dyplom Akademii nie jest przyznawany jedynie za obecność, lecz za zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego pod nadzorem doświadczonych instruktorów.
„Akademia Oponiarska PZPO to jedyny w Polsce ośrodek szkoleniowy, który zapewnia profesjonalne szkolenia z obsługi opon do wszystkich głównych segmentów pojazdów, ale także obsługi samochodów elektrycznych, zakończone egzaminem teoretycznym i praktycznym Wspólnie z ekspertami stworzyliśmy kursy dostosowane do potrzeb serwisów samochodowych. Nasze nowoczesne, klimatyzowane sale treningowe wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt, w tym wyważarki, montażownice, stanowiska do naprawy opon, sprzęt do obsługi czujników ciśnienia oraz podnośnik dla motocykli. Nasi doświadczeni instruktorzy przekazują niezbędną wiedzę i umiejętności, aby zapewnić klientom serwisów najwyższą jakość usług” – zachwala Piotr Sarnecki.
W ofercie Akademii Oponiarskiej znajdują się m.in. szkolenia, które dostępne są formule 1- bądź 2-dniowej:
„Szkolenia dedykowane są również właścicielom warsztatów i obejmują one m.in.: planowanie zadań, zarządzanie zespołem, sensowną wycenę usług i efektywną współpracę z flotami. Skierowane są także do przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć zyski w warsztacie przez lokalne strategie marketingowe, wykorzystanie mediów społecznościowych i reklamę online. Naszą unikatową wiedzę adresujemy też do serwisantów, którzy chcą doskonalić umiejętności w zakresie montażu, demontażu, wyważania i naprawy opon. Wśród wybranych tematów szczegółowo omawiamy i uczymy wymiany, kalibracji i kodowania czujników ciśnienia – to kluczowe zagadnienia w obszarze nowoczesnych systemów monitorowania ciśnienia w oponach. Ponadto szkolimy w zakresie serwisu oponiarskiego nowoczesnych pojazdów hybrydowych i elektrycznych” – wylicza Piotr Sarnecki.
Inwestowanie w szkolenia pracowników nie tylko pomaga firmom dostosować się do zmieniającej się branży motoryzacyjnej, ale także umożliwia budowanie zaufania klientów i zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Akademia Oponiarska PZPO wspiera rozwój branży motoryzacyjnej, jednocześnie podnosząc standardy profesjonalizmu w serwisach samochodowych w Polsce.
„Analizy ankiet od uczestników pokazują, że po zakończeniu naszych szkoleń kursanci oceniają je bardzo wysoko i deklarują, że zdobyta wiedza przyczyniła się do poprawy jakości obsługi w ich serwisach. To pokazuję, że te szkolenia to dobra inwestycja” – konkluduje Sarnecki.
Źródło: PZPO
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?