W tym roku wiosna długo kazała na siebie czekać. Ci mniej cierpliwi fani dwóch kółek już dawno wskoczyli na swoje pojazdy, ale spora część kierowców dopiero teraz wsiada na motocykl. Niezależnie od tego, czy start sezonu jeszcze przed nami, czy już za nami – właśnie teraz jest najlepszy moment na przegląd naszych jednośladów i zakup odpowiednich akcesoriów.
OSRAM posiada w swojej ofercie produkty oświetleniowe dedykowanych do jednośladów z akumulatorami 12 V. Mowa o retrofitach, pozwalających na modernizację oświetlenia i zamianę klasycznych żarówek na trwałe lampy LED. Retrofity LEDriving HLM Easy zapewniają chłodno-białą barwę światła, o temperaturze 6000-6500 K, a tym samym – lepszą widoczność, kontrast i bezpieczeństwo. Kompaktowa konstrukcja pozwala w prosty sposób zamontować je w miejsce standardowych żarówek świateł mijania i drogowych typu H4/H19, H7/H18, HS1 i T19. Niestety, mimo że takie rozwiązanie poprawia zasięg reflektora i bezpieczeństwo wciąż nie można stosować retrofitów LED w pojazdach, które poruszają się po drogach publicznych ze względu na brak homologacji. Jeśli wasz jednoślad to typowe enduro, którym poruszacie się wyłącznie w terenie nie ma przeszkód, by nie stosować tych nowoczesnych zamienników żarówek.
Przed wyruszeniem w pierwszą letnią trasę warto wcześniej skontrolować stan akumulatora i – jeśli okaże się to konieczne – naładować go. W swoim portfolio firma OSRAM oferuje motocyklistom prostowniki serii BATTERYcharge, które ładują wszystkie typy akumulatorów. Do jednośladów najlepiej sprawdzą się modele 904 i 906 – można nimi naładować zarówno akumulatory 6, jak i 12 V. Prostowniki wyposażono w czytelny wyświetlacz LCD z podświetleniem, a wszystkie funkcje można obsługiwać jednym przyciskiem. Urządzenia mają także funkcję podtrzymania, która pomaga chronić akumulator przed rozładowaniem, a także zabezpieczenie, które chroni instalację elektryczną motocykla przed skutkami odwrotnego podłączenia biegunów. W komplecie producent oferuje m.in. przewód z końcówkami oczkowymi, który można zainstalować na stałe, by podłączenie ładowarki było łatwiejsze.
Do utrzymania właściwego stanu ciśnienia w oponach przydadzą się poręczne kompresory OSRAM TYREinflate, które – dzięki specjalnym adapterom – sprawdzą się przy pompowaniu kół motocykli. Na uwagę zasługuje m.in. najnowszy model, niedawno wprowadzony do oferty – OTIR 4000. Wbudowany akumulator litowo-jonowy pozwala na użycie go w każdym miejscu, a podświetlany i czytelny wyświetlacz dodatkowo ułatwi pracę również po zmroku. Oprócz wygodnej funkcji bezprzewodowego pompowania, urządzenie wyposażono w metrowy kabel do ładowania typu USB-C, a także przewód zasilający z wtyczką do gniazda zapalniczki. TYREinflate 4000 ma także szereg innych, przydatnych funkcji – można zaprogramować w nim kilka wartości pożądanego ciśnienia, aby w każdym momencie i szybko napompować koło, a kompresor samoczynnie zakończy proces pompowania po osiągnięciu zadanej wartości. Dodatkowym atutem tego urządzenia jest także lampka LED oraz zawór upustowy, przy pomocy którego można łatwo zmniejszyć ciśnienie.
Nierzadko zdarza się, że trzeba coś zrobić przy pojeździe po zmroku. Czasem możemy być zaskoczeni też nieprzewidzianą sytuacją na drodze w terenie. Na takie sytuacje warto być przygotowanym i w schowku motocykla na stałe umieścić funkcjonalną czołówkę, np. OSRAM LEDinspect Flexible Head Torch. To zakładana na głowę lampa z paskiem diod, które mogą świecić w trzech trybach – z pełną mocą 115 lm, ograniczoną do 50 lm lub w trybie migania. Z tyłu znajdują się trzy czerwone diody. Wbudowane akumulatory pozwalają na pracę przez 4,5 do 5,5 godziny, zależnie od wybranego trybu. Ładowanie trwa 1,5 godziny. Lampa Flexible Head Torch dzięki klasie ochrony IP 42 jest odporna na warunki atmosferyczne.
Źródło: OSRAM