Shell kolejny rok numerem 1 | MOTOFAKTOR

Shell kolejny rok numerem 1

Shell utrzymuje miano wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych 17. rok z rzędu. Potwierdza to najnowsza edycja raportu firmy badawczej „Kline & Company”.

Raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” zawiera dane za rok 2022 i obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których sprzedawane są środki smarne. Analiza uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje. Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych badanych przez Kline:

  • środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych,
  • środki smarne do pojazdów użytkowych,
  • środki smarne stosowane w przemyśle.
Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska, Fot. Shell
Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska, Fot. Shell

„Jesteśmy dumni z utrzymania statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych przez kolejny rok. Odzwierciedla to skuteczną koncentrację naszych działań w dwóch obszarach: dostarczaniu wysokiej klasy środków smarnych i płynów klientom indywidualnym, komercyjnym i przemysłowym, a także wspieraniu postępu w branży w niezawodny, wydajny i zrównoważony sposób. Mając do dyspozycji rozpoznawalną markę, innowacyjną technologię i doświadczonych pracowników, nadal będziemy rozwijać nasze produkty, by jak najlepiej odpowiadały potrzebom zmieniającego się rynku” – mówi Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

Różnorodne produkty i nowoczesne rozwiązania od Shell

Shell utrzymał pozycję globalnego lidera i przewagę konkurencyjną, kontynuując inwestycje w różnorodne produkty premium, w tym oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje motocyklowe Shell Advance, oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych i pojazdów użytkowych Shell Rimula oraz przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Na wielu głównych rynkach są to marki najczęściej wybierane przez użytkowników.

Shell był jedną z pierwszych firm, które w 2019 roku wprowadziły na rynek ofertę płynów E-fluids do pojazdów elektrycznych. Obecnie płyny te poprawiają ogólną wydajność, bezpieczeństwo użytkowania i wspierają zrównoważony rozwój układów napędowych pojazdów elektrycznych na całym świecie. Jednocześnie zakres zastosowań produktów tego typu wykracza poza pojazdy elektryczne.

Shell dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania, a środki smarne odgrywają kluczową rolę w realizacji celów firmy, jakimi są osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. oraz wspieranie klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W tym celu Shell m.in. redukuje ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także oferuje gamę produktów biodegradowalnych.

Shell #1 wśród globalnych dostawców środków smarnych

Shell utrzymuje udział w rynku

Według najnowszego raportu Kline, Shell utrzymał pozycję lidera z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Podobnie jak w poprzednim roku, sprzedaż została podzielona niemal równo między trzy kategorie: 35% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% rozwiązania przemysłowe i 32% produkty do pojazdów użytkowych.

Źródło: Shell

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).