Doroczny raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” ukazał się po raz 20. Opracowanie dotyczy danych za rok 2021 i obejmuje rynki w istotnych krajach, gdzie sprzedawane są środki smarne. Zestawienie uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje.
Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline w rankingu: „consumer automotive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial automotive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).
Utrzymywanie przez Shell pozycji globalnego lidera sektora środków smarnych odzwierciedla nasz sukces w ciągłym rozwijaniu podstawowej działalności, w której skupiamy się na wartości marki Shell, jakości premium oraz zróżnicowaniu asortymentu produktów. Jednocześnie kontynuujemy budowanie unikalnych relacji biznesowych i dbamy o rozwój technologiczny. Ponadto, obecnie koncentrujemy się na przekształceniu naszej działalności z wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych na wiodącego dostawcę środków smarnych oraz innowacyjnych rozwiązań, w tym produktów i usług mających zastosowanie w przyszłości.
Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska - Łukasz Radzymiński
Shell jako jeden z pierwszych, w 2019 roku, wprowadził na rynek portfolio płynów E-fluids, wykazując technologiczną gotowość i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom producentów OEM. Dziś płyny Shell E-fluids poprawiają niezawodność, wydajność i osiągi elektrycznych układów napędowych.
Shell dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania oraz produkty, przy czym środki smarne odgrywają kluczową rolę we wspieraniu celu Shell, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. Innym priorytetem jest pomoc klientom Shell w zmniejszeniu ich śladu węglowego. Ułatwia to sieć centrów technologicznych, w których zatrudnionych jest ponad 300 naukowców i inżynierów.
W swojej działalności Shell zmniejsza ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i elementów gospodarki cyrkularnej. Udostępnia także gamę produktów i rozwiązań biodegradowalnych oraz specjalistyczne usługi techniczne, pozwalające m.in. w czasie rzeczywistym monitorować pracujące w układach środki smarne, zapobiegać awariom i nieplanowanym przestojom, a w efekcie uzyskiwać duże oszczędności.
Według najnowszego raportu Kline&Company, Shell nie tylko utrzymał pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych, ale również powiększył swój udział w rynku w stosunku do kolejnego największego dostawcy o 0,6% – do 11,6%. Całkowita ilość sprzedanych przez Shell środków smarnych wyniosła około 4.500-4.700 kiloton, co odpowiada około 4,9-5,2 miliarda litrów. Światowa sprzedaż w trzech analizowanych segmentach rozłożyła się podobnie, jak w poprzednim roku. Produkty do stosowania w samochodach osobowych stanowiły 34% zbytu, produkty stosowane w przemyśle 36%, a 31% produkty do pojazdów użytkowych.
Źródło: Shell