Placówka Shell dla pojazdów ciężarowych jest pierwszą publiczną stacją LNG w Dolnej Saksonii i znajduje się przy autostradzie A2 — najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech.
Otwieramy nowe stacje LNG, kolejni producenci wprowadzają do oferty nowe samochody ciężarowe na to paliwo, a władze państwowe okazują wsparcie w postaci zwolnienia z opłat na autostradach i zachęt podatkowych do zakupu takich pojazdów. Dzięki temu klienci mogą wybierać LNG jako perspektywiczne paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, nie tracące na wartości ani efektywności. LNG jest obecnie konkurencyjną i przystępną cenowo alternatywą dla oleju napędowego.
dyrektor generalny Shell ds. rynku detalicznego w Niemczech, Austrii i Szwajcarii - Jan ToschkaWszystkie zaangażowane podmioty muszą utrzymać dynamikę ekspansji tego paliwa. Przewoźnicy potrzebują stabilnych warunków dla swoich inwestycji, a dostawcy będą mogli zaspokajać rosnący popyt dzięki rozwojowi infrastruktury. Wspólnie możemy szybko się przyczynić do redukcji emisji dwutlenku węgla w ciężkim transporcie drogowym. O naszym zaangażowaniu świadczą nowe stacje Shell LNG, takie jak ta otwarta dziś w Lehre.
prezes zarządu niemieckiego oddziału Shell - Thomas Zengerly
Stacja jest bardzo nowoczesna i przestronna, z bogatą ofertą produktów i usług. Pojemność stacji LNG wynosi niemal 30 ton, co oznacza, że jest w stanie napełnić zbiorniki LNG 150–200 pojazdów ciężarowych dziennie.
Shell dąży do znaczącego wzrostu udziału LNG w niemieckim rynku ciężkiego transportu drogowego, przez co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń powietrza pomimo ciągłego rozwoju transportu samochodowego. Stacje Shell LNG w Hamburgu i Lehre to dopiero początek.
Shell planuje budowę kolejnych stacji o podobnej pojemności w miejscowościach Recklinghausen, Hermsdorf, Kirchheim/Teck, Weinsberg oraz w okolicach Kolonii.
Z badania Shell dotyczącego LNG, opublikowanego kilka miesięcy temu wynika, że paliwo to ma znaczny potencjał w transporcie drogowym. Na podstawie obecnych trendów szacuje się, że do 2040 roku liczba pojazdów ciężarowych w UE może wzrosnąć o 307 000, do 2,76 miliona. 480 000 (17%) z nich będzie mieć silnik na LNG i zastąpi tym paliwem 11,5 mld litrów oleju napędowego. Według DNV GL po europejskich drogach już dziś jeździ ponad 4000 pojazdów ciężarowych napędzonych skroplonym gazem ziemnym. Obecnie w Polsce jest już ponad 20 klientów z kartami Shell LNG, których floty pojazdów ciężarowych mogą tankować skroplony gaz ziemny na europejskich stacjach Shell. W 2019 roku Shell rozpoczął również budowę pierwszej stacji tankowania LNG w Polsce.
Źródło: Shell