Shell wprowadza na rynek neutrale emisyjnie środki smarne - MOTOFAKTOR

Shell wprowadza na rynek neutrale emisyjnie środki smarne

Shell ogłosił wprowadzenie na rynki europejskie neutralne pod względem emisji CO2 oleje i środki smarne dla motoryzacji i przemysłu.

Dzięki wprowadzeniu na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell ma zrekompensować emisje z całego cyklu życia ponad 200 milionów litrów nowoczesnych syntetycznych środków smarnych. Odpowiada to wycofaniu z ruchu 340 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje 700 tysięcy ton CO2e rocznie[1]. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 milionów litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu 130 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje około 280 tysięcy ton CO2e rocznie[2].

Jako największy dostawca środków smarnych na świecie mamy dobrą pozycję do wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów. Ciężko pracujemy również nad tym, by unikać i ograniczać emisje poprzez szersze zastosowanie energii odnawialnej w produkcji naszych środków smarnych, ograniczanie ilości odpadów oraz podnoszenie efektywności energetycznej naszej działalności. Ponadto pomagamy naszym klientom działać na rzecz ochrony środowiska, kompensując emisje z ich zakupów środków smarnych.

wiceprezes Shell Lubricants na Europę, Rosję i Afrykę - Parminder Kohli

 

Neutralne emisyjnie środki smarne Shell mają być dostępne we wszystkich krajach, w których obecny jest Shell, w tym także w Polsce. Shell ma zrekompensować emisje z wybranych syntetycznych środków smarnych oferowanych na tych rynkach, w tym: olejów silnikowych Shell Helix do samochodów osobowych, Shell Rimula do pojazdów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz szerokiej gamy olejów przemysłowych, takich jak Shell Omala oraz wybranych produktów Shell Gadus dla energetyki wiatrowej czy gamy oznaczonych certyfikatem Ecolabel produktów Shell Naturelle.

 

Wprowadzenie na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych przyczynić ma się do realizacji celu Shell, by do roku 2050 r. lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa. W dłuższej perspektywie najlepszym sposobem na obniżenie emisji są działania polegające na unikaniu i ograniczaniu emisji.

 

Do czasu uruchomienia tych rozwiązań na masową skalę, Shell ma korzystać z programów kompensacji emisji dwutlenku węgla, które pozwalają na równoległe równoważenie emisji gazów cieplarnianych. Globalny portfel opartych na ochronie przyrody kredytów węglowych, jakimi dysponuje Shell, ma kompensować emisje CO2 na wszystkich etapach cyklu życia produktów: pozyskiwania surowców, pakowania, produkcji, dystrybucji, użytkowania przez klienta oraz utylizacji produktu.

 

[1] Emisje CO2, CH4, N2O są łącznie określane jako „ekwiwalent CO2” (CO2e).
[2] Rzeczywiste emisje z jazdy zależą od takich parametrów, jak typ samochodu, jego wiek, styl jazdy, obciążenie samochodu, jazda po mieście lub po autostradzie, i będą się różnić w indywidualnych przypadkach.

 

Źródło: Shell

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).