Reputacja BorgWarnera jako wiodącego dostawcy pojazdowych układów hybrydowych została dodatkowo wzmocniona wiadomością, że jeden z głównych europejskich producentów pojazdów użytkowych wybrał sprawdzony w branży silnik HVH (High Voltage Harpin) 410 do hybrydowej ciężarówki typu plug-in (PHEV), która zostanie wprowadzona na rynek w tym roku. Silnik elektryczny jest kluczowym elementem wielu pojazdów, w tym samochodów dostawczych miejskich i nocnych oraz pojazdów do wywozu odpadów. Wytwarzając moc 130 kW (174 KM) i moment obrotowy 1 050 Nm, silnik HVH będzie pracował równolegle z pięciocylindrowym silnikiem rzędowym pracującym na oleju HVO lub oleju napędowym. Silnik HVH będzie także ładował zestaw akumulatorów podczas hamowania lub zjazdu z góry.
Cieszymy się, że nasz potężny i wytrzymały silnik elektryczny został wybrany do tej ważnej aplikacji hybrydowej plug-in, która zmieni świat w zakresie miejskich ciężarówek dystrybucyjnych i dostaw nocnych. Wynika to z zastosowania naszej technologii HVH410 w miejskich autobusach hybrydowych, wzmacniającego naszą pozycję jako światowego lidera w technologiach, które pomagają producentom pojazdów sprostać wymaganiom rynków wschodzących i działają w strefach zerowej emisji oraz w obszarach wrażliwych na hałas.
Prezes i Dyrektor Generalny BorgWarner PowerDrive Systems - dr Stefan Demmerle
Silniki elektryczne HVH410 firmy BorgWarner są dostępne jako silniki w pełni zabudowane lub jako zespoły wirnika/stojana. Zamiast konwencjonalnych okrągłych zwojów używają precyzyjnie uformowanych prostokątnych przewodów i wielu warstw powiązanych ze sobą „spinek”. Opatentowana technologia wysokiego napięcia (650 V) HVH umożliwia wszechstronnym i wydajnym silnikom elektrycznym osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 2 000 Nm i mocy do 300 kW (402 KM) przy szczytowej wydajności przekraczającej 95%.
Dzięki kompaktowym rozmiarom i indywidualnie dostosowywanej długości zestawu, silniki elektryczne BorgWarner HVH oferują rozwiązania dostosowane do konkretnych wymagań klientów. Konfiguracje chłodzenia i uzwojenia umożliwiają łatwą integrację w prawie wszystkich zastosowaniach elektrycznych i hybrydowych.
Źródło: BorgWarner