Silnik Mercedesa a nowe wymogi biopaliwowe w F1 | MOTOFAKTOR

Silnik Mercedesa a nowe wymogi biopaliwowe w F1

Inżynierowie zespołu Mercedesa w F1 ściśle współpracują z ekspertami PETRONAS nad innowacjami w płynach funkcjonalnych bolidu.

Technologiczny partner zespołu Lewisa Hamiltona – PETRONAS dokłada starań, aby projektowane rozwiązania – Petronas Primax i olej Petronas Syntium umożliwiały bolidom Mercedesa maksymalne osiągi, co przekłada się bezpośrednio na wyniki zespołu w dniu wyścigu.

Niższe emisje i paliwa zrównoważone w wyścigach F1

PETRONAS stoi także w obliczu jednego z najważniejszych w historii sportu wyścigowego wyzwań – przejścia na paliwa zrównoważone.

 

Od 2022 r. silniki F1 będą zasilane paliwami E10 – zawierającymi 10% biokomponentów (bioetanol wyprodukowany z surowców roślinnych). Zmiana ta znacząco zmieni proces spalania. Naukowcy pracują nad rozwiązaniami, które zmniejszą ślad węglowy zespołu o 50% do 2022 r. w porównaniu z rokiem 2018. PETRONAS, który przez siedem kolejnych sezonów zapewniał bolidom Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team idealną harmonię pracy silnika z paliwem i środkami smarnymi, skupia się na tym, aby w kolejnych sezonach kierowcy teamu mogli uzyskiwać możliwie najlepsze osiągi.

 

Dziś wszyscy producenci aut muszą spełniać coraz bardziej wyśrubowane limity emisji CO2, szukają więc możliwości obniżenia zużycia paliwa. Dlatego powstają jednostki silnikowe o coraz wyższych wymaganiach dot. olejów silnikowych odznaczających się bardzo niską lepkością, dostosowanych także do aut hybrydowych.

 

PETRONAS, zapewniający paliwa i płyny funkcyjne dla zespołu F1M-P, w tych samych laboratoriach tworzy oleje wysokiej klasy dla aut osobowych. Oleje z gamy PETRONAS Syntium, dzięki specjalnej formulacji opartej na technologii CoolTech, zapobiegać mają przegrzewaniu się silnika, o co przy dzisiejszych wymaganiach dot. emisji dla producentów oraz przy intensywnym ruchu drogowym nietrudno. Dzięki nim silniki mają mieć dłuższą żywotność, a właściciele aut ponosić niższe koszty użytkowania swoich pojazdów.

 

Oleje samochodowe na zmniejszenie emisji CO2, to niższe zużycie paliwa. Skuteczne dla takich celów jest stosowanie olejów o bardzo niskiej lepkości[1]. Dzięki ich właściwościom zapewniającym energooszczędność, zużycie paliwa (emisja CO2) można zredukować nawet o kilka procent.

 

[1] Takiej jak 5W-20 czy 0W-20, a są już nawet auta, w których stosowane są oleje klasy SAE 0W-16.

 

Źródło: Petronas

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).