W zestawie VKBA 5377 zmieniono piastę koła do wybranych modeli pojazdów ciężarowych marek Iveco (nr OE 42541578 i 5006207845) oraz MAN (nr OE 81.93420.0288, 81.93420.0349). Podobną modyfikację wprowadzono również w zestawie VKBA 5549 do konstrukcji naczep SKRB i ROTOS firmy SAF (nr OE 3.434.365.000, 4.200.200.100, 4.200.200.101, 100167600, 100167601, 1002689 i 1003457).
Nowe wzory łożyska koła (wewnętrzna bieżnia i zewnętrzna część profilu) trafiły także do zestawu VKBA 6582 przeznaczonego do Alfy Romeo 159, Brera i Spider (nr OE 71753815).
Do wszystkich wymienionych zestawów przewidziano 2 warianty konstrukcji piasty koła, co uwzględnia różnice stosowane przez producentów podczas pierwszego montażu. SKF podkreśla, że w obu przypadkach należy zachować identyczną procedurę montażu.
Zmiany objęły też zestaw VKBA 3646 do Volkswagena Multivan, Touareg i Transporter (nr OE 7H0 498 611 i 7L0 498 611). W tym przypadku mamy tylko jeden wariant, w którym SKF przygotował wzór piasty koła z otwartym pierścieniem zabezpieczającym. Może jednak się zdarzyć, że zsunie się on z zewnętrznej bieżni w trakcie transportu. Nie jest to wada, a ustawienie pierścienia na właściwą pozycję jest bardzo proste i łatwe do wykonania. SKF zaleca stosowanie zestawu montażowego VKN 600.
Identyczna sytuacja w trakcie transportu może się zdarzyć z pierścieniem na piastach w zestawach VKBA 6676 do Mercedesa Klasy V, Viano i Vito (nr OE 639 330 12 32 i 639 330 13 32) oraz VKBA 6699 do Mercedesa Sprinter (nr OE A 906 33 02 420, A 906 33 02 520, A 906 33 03420 i A 906 33 03 520) i Volkswagena Crafter (nr OE 2E0 407 303P). W tych przypadkach również w łatwy sposób można nałożyć pierścień zabezpieczający, pomocny jest też zestaw VKN 600.
W przypadku wątpliwości, numer odpowiedniej referencji SKF dla danego modelu samochodu można sprawdzić w katalogu TecDoc lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.
Źródło: SKF