W jaki sposób Delphi dowiaduje się, czego one potrzebują? Firma przeprowadziła ankietę wśród 4 000 warsztatów i zdobyła wgląd w ich procesy i codzienne wyzwania.
Mechanicy, którzy wzięli udział w badaniu, są poszukują źródeł wiedzy oraz informacji, które mogą pomóc im w pracy i usprawnić proces naprawy. Zamiast tworzyć ogólne filmy i kursy z zakresu naprawy samochodów, eksperci Delphi opracowują materiały oparte na rzeczywistych potrzebach warsztatów.
Rozwiązaniem dla wyzwań, przed którymi stoją warsztaty, jest połączenie nauki online, e-learningu i biblioteki materiałów informacyjnych. Proces szkoleniowy Delphi kieruje się zasadą zwaną „Zasadą Trzech”. Odnosi się ona do osiągnięcia najwyższej efektywności w ramach czasowych, w których mechanicy zazwyczaj dokonują napraw lub poświęcają kilka godzin czy dni na naukę nowych umiejętności, aby rozwijać swoją wiedzę i lepiej obsługiwać klientów.
1. Dostępne dla wszystkich
Materiały wideo „Jak zrobić” opublikowane na darmowych platformach, takich jak YouTube i strona internetowa Masters of Motion.
2. e-learning
Obszerna platforma szkoleń w Internecie dostępnych po wykupieniu licencji obejmująca ponad 200 modułów szkoleniowych, treści wideo, symulator i wiele innych.
3. Szkolenie w trybie stacjonarnym
Szkolenie w centrum technicznym Delphi, łączące teorię i praktyczne kursy.
Kiedy samochód jest na podnośniku w warsztacie, mechanik ma bardzo mało czasu, aby zdiagnozować problem i podjąć decyzję o jego rozwiązaniu. W miarę upływu czasu presja rośnie, a trzeba sprostać oczekiwaniom klienta. Zła diagnoza i wybrana metoda naprawy może wydłużyć czas naprawy. Wyobraźmy sobie scenariusz, w którym mechanicy mają tylko trzy minuty na zdiagnozowanie problemu i znalezienie właściwego rozwiązania.
Przeprowadzone badania Delphi wykazały, że gdy problem nie jest oczywisty aby znaleźć rozwiązanie większość mechaników często korzysta z YouTube i Google. Udostępnianie materiałów szkoleniowych Delphi na YouTube to sposób na wsparcie profesjonalistów, kiedy tego najbardziej potrzebują: gdy samochód jest na podnośniku, a czas na znalezienie rozwiązania znacznie się skraca.
Jak większość ludzi, mechanicy również prowadzą intensywny tryb życia, przez co często nie mają czasu na dodatkowe zajęcia. Konieczność przemieszczania się pomiędzy różnymi miejscami, podczas udziału w kursach stacjonarnych, może okazać się problematyczna. Zdarza się jednak, że plan pracy ulegnie nieoczekiwanej zmianie, tworząc na przykład trzygodzinne okno między naprawami.
Platforma szkoleniowa online – Akademia Delphi, pozwala mechanikom stopniowo rozwijać wiedzę i doskonalić swoje ich umiejętności dokonywania napraw, bez konieczności podróży i zobowiązań – mówiąc najprościej pozwala mechanikom uczyć się tam, kiedy i w jaki sposób im to najlepiej pasuje.
Niektóre zaawansowane umiejętności wymagają poświęcenia większej ilości czasu i szkolenia w trybie stacjonarnym. Nauka w Centrach Szkoleniowych Delphi w całej Europie uczy zaawansowanych umiejętności, takich jak praca z samochodami elektrycznymi czy o podwyższonych parametrach. Mechanicy wychodzą ze szkolenia z nową wiedzą i są gotowi wykonywać skomplikowane naprawy i montaż części zamiennych.
Podejście hybrydowej nauki zgodnie z „Zasadą Trzech”, pomaga warsztatom efektywnie wykonywać naprawy i montaż części zamiennych, dostarczając kluczowych informacji. Eksperci Delphi są pewni, że filozofia „Zasady Trzech” będzie działać w przypadku nowych technologii samochodowych, które pojawiają się na rynku. Dzięki dawce odpowiedniej wiedzy warsztaty będą w stanie skutecznie i efektywnie przeprowadzać naprawy, nie martwiąc się, że nadchodzące wyzwania ich przerosną.
Artykuł sponsorowany przez Delphi Technologies