Na wyniki 2020 roku wpłynęła pandemia koronawirusa – wprowadzone ograniczenia skutkowały m.in. spadkiem popytu rynkowego w branży oponiarskiej w Polsce i Europie, zarówno wśród odbiorców hurtowych jak i detalicznych.
Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za 2020 r. stanowiła 90,2% sprzedaży ogółem wobec 89,7% w roku poprzednim. Przychody ze sprzedaży do podmiotów niepowiązanych wyniosły 178,3 mln zł i spadły o 16,0% r/r.
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu za 2020 r. wyniosły 24,6 mln zł wobec 23,2 mln zł w roku poprzednim. Udział tych kosztów w wartości sprzedaży wzrósł z poziomu 1,1% w 2019 r. do 1,4% w 2020 r.
Jednostkowe koszty produkcji za cztery kwartały 2020 r. były wyższe o 3,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Jak wiele firm w 2020 roku mierzyliśmy się z wyzwaniami związanymi z pandemią koronawirusa, która czasowo wpłynęła na spadek popytu w naszej branży. Pomimo tego wypracowaliśmy solidne wyniki finansowe i utrzymujemy bezpieczną sytuację finansową oraz silną pozycję gotówkową. Przystosowaliśmy organizację do działania w wysokim reżimie sanitarnym i dopasowaliśmy strukturę kosztów do nowej rzeczywistości. Dalej rozwijamy naszą ofertę produktową i wprowadzamy nowości – jak np. oponę Dębica Navigator 3 - oraz kontynuujemy rozwój produkcji opon na pierwsze wyposażenie.
Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. - Leszek SzafranŹródło: Dębica