Spadki w branży moto po trzech kwartałach 2020 | MOTOFAKTOR

Spadki w branży moto po trzech kwartałach 2020

Według najnowszego raportu ACEA dotyczącego stanu branży motoryzacyjnej, przechodzi ona największy kryzys od lat.

ACEA opublikowała najnowszą edycję swojego Raportu Ekonomiczno-Rynkowego, obejmującego pierwsze trzy kwartały 2020 r. Raport zawiera najnowsze dane dotyczące rejestracji, produkcji i handlu samochodami osobowymi i użytkowymi, zarówno w Europie, jak i na całym świecie.

Kluczowe wnioski

Perspektywy gospodarcze UE

 

  • Pandemia COVID-19 i związane z nią środki ratunkowe pogrążyły europejską gospodarkę w najgłębszej recesji od czasów II wojny światowej.
  • Prognozuje się, że PKB UE skurczy się o 7,4% w 2020 r., po czym wzrośnie o 4,1% w 2021 r.
  • Stopa bezrobocia w UE ma wzrosnąć z 7,7% w 2020 r. do 8,6% w przyszłym roku.

 

Rejestracje samochodów osobowych

 

  • W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. popyt na samochody w UE spadł o 28,8%.
  • W Stanach Zjednoczonych sprzedaż samochodów osobowych spadła o 21,1% do 8 milionów sztuk.
  • Sprzedaż samochodów w Japonii w pierwszych dziewięciu miesiącach spadła o 18,1%.
  • Rejestracje samochodów w Chinach spadły obecnie o 13,2% do 13 milionów sztuk.

 

Produkcja samochodów osobowych

 

  • Jak dotąd w tym roku produkcja samochodów osobowych w Europie spadła o 29,2% do poniżej 10 milionów sztuk.
  • Produkcja samochodów w USA spadła o 27% do 4,1 miliona sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 roku.
  • Brazylia odnotowała wyraźny spadek o 39% w wyniku zakłóceń spowodowanych przez COVID ‐ 19.
  • W Chinach od stycznia do września wyprodukowano około 11,7 miliona samochodów, co oznacza spadek o 19,1%.

 

Eksport i import samochodów osobowych

 

  • Od stycznia do sierpnia 2020 r. UE wyeksportowała samochody osobowe o wartości 70 mld euro, czyli o ponad 23 mld euro mniej niż rok temu.
  • Całkowity wolumen eksportu samochodów wyprodukowanych w UE spadł od początku roku o 27,7%.
  • Stany Zjednoczone, z udziałem 20%, były wiodącym źródłem importu do UE (pod względem wartości) w 2020 r., trzy punkty procentowe wyprzedzając Wielką Brytanię (dotychczas 40,6%).

 

Rejestracje pojazdów użytkowych

 

  • Dziewięć miesięcy po rozpoczęciu roku unijny rynek nowych pojazdów użytkowych skurczył się o 24,5%, do łącznej liczby 1 206 259 zarejestrowanych egzemplarzy.
  • Rejestracje samochodów dostawczych w UE spadły o 22,8% do 1 miliona sztuk od stycznia do września.
  • W tym roku zarejestrowano dotychczas 175 857 nowych ciężarówek, czyli o 32,6% mniej niż w 2019 roku.

 

Produkcja pojazdów użytkowych

 

  • Oczekuje się, że produkcja pojazdów użytkowych na kontynencie europejskim spadnie w 2020 r. o 24%, osiągając 2,7 mln sztuk.
  • W Ameryce Północnej produkcja w całym roku 2020 spadnie o 27,5% do 3,4 miliona sztuk.
  • Oczekuje się, że produkcja samochodów użytkowych w Chinach spadnie o 8,6% do 4,8 miliona sztuk.
  • Prognozuje się, że produkcja w Japonii i Korei Południowej osiągnie 1,2 miliona sztuk, co oznacza spadek o 18,5%.

 

Eksport i import pojazdów użytkowych

 

  • W okresie od stycznia do sierpnia 2020 r. zarówno import, jak i eksport pojazdów użytkowych znacznie spadły (odpowiednio 34,0% i 30,5%).
  • Niemniej jednak pojazdy użytkowe zapewniły UE w tym roku nadwyżkę handlową w wysokości około 4 mld euro, chociaż było to o 1,5 mld euro mniej niż w 2019 r.

 

26-stronicowy raport gospodarczy i rynkowy można bezpłatnie pobrać TUTAJ.

 

Źródło: ACEA

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).