Od listopada 2017 r. w przepisach ECE R48 przewidziano, aby przyczepy były wyposażone w boczne kierunkowskazy, tak aby inni uczestnicy ruchu, w tym rowerzyści oraz piesi, byli świadomi zbliżającego się skrętu pojazdu. W związku z tym Hella dalej rozwija modułową tylną lampę zespoloną do przyczep i oferuje ją teraz ze zintegrowanym modułem elektronicznym do sterowania miganiem bocznych świateł obrysowych LED („Flash SMLR”). W tylnej lampie zespolonej zintegrowano także monitorowanie kierunkowskazów (statecznika). Odbywa się to zgodnie z DIN 13207.
Jednym z przykładów tego, w jaki sposób firma Hella sprawiła, że przyczepy są lepiej widoczne w ciemności i o zmroku, jest opracowanie autonomicznego systemu oświetlenia postojowego o nazwie Park Safety Fix (PS-Fix). System składa się z zasilanego bateryjnie źródła zasilania, które umożliwia aktywne oświetlanie przyczep bez holowania pojazdu. Pierwszy model serii został zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA pojazdów użytkowych 2018 i będzie dostępny w sprzedaży od stycznia 2020 roku.
Hella oferuje również szereg lamp ostrzegawczych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa podczas transportu, załadunku lub rozładunku pojazdów użytkowych. Na NUFAM 2019 firma zaprezentuje też kolejną innowację, K-LED Rebelution, która łączy projekt i najnowocześniejszą technologią EdgeLight w jednym produkcie.
Światło jest widoczne przez obwodowy pas świetlny w kształcie pierścienia. Dzięki czarnej obudowie i wysokości około 60 mm lampa ostrzegawcza idealnie wtapia się w sylwetkę pojazdu. Rebelucja K-LED generuje natychmiast widoczny sygnał 360 °, który można zobaczyć z dużej odległości. Jest dostępny jako sygnał migający lub obrotowy. Pozwala to ostrzegać użytkowników dróg na wczesnym etapie, a tym samym znacznie zwiększyć bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach procedur roboczych. Kolejną atrakcją w kategorii lamp ostrzegawczych są nowe moduły narożne, które dzięki płaskiej konstrukcji mogą być montowane w narożnikach z przodu i z tyłu pojazdu, dzięki czemu uzyskują pełne pokrycie w zakresie 360 stopni.
Technologia Hella Visiotech pomaga również zwiększyć bezpieczeństwo pracy. Dzieje się tak, ponieważ umożliwia wizualne oznaczanie lub wyznaczanie stref niebezpiecznych w dowolnym momencie, w zależności od potrzeb. W lampie ostrzegawczej LED SL60, która jest szczególnie odpowiednia do manewrowania, wiązki świetlne diod LED zbiegają się w takim stopniu za pomocą specjalnej optyki soczewkowej, że linia ostrzegawcza w kształcie paska jest rzutowana na ziemię. Te rzutowane linie można również wykorzystać do uproszczenia nawigacji pojazdu. Lampka ostrzegawcza jest dostępna zarówno dla producentów oryginalnego sprzętu, jak i na niezależnym rynku części zamiennych.
Dla tych, którzy chcą przejść z technologii halogenowej na LED, Hella oferuje praktyczne rozwiązania, na przykład z nowymi reflektorami roboczymi LED ECO18 i ECO26. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i uniwersalnemu kształtowi seria ECO może zastąpić prawie wszystkie zwykłe reflektory halogenowe. Ponadto mają one wydajność świetlną 1350 lub 2000 lumenów, a jednocześnie pobór mocy tylko 18 lub 26 watów. Lampa robocza LED ECO18 jest również dostępna jako światło cofania.
Targi NUFAM odbędą się w dniach 26-29 września br. w Karlsruhe (Niemcy). Hella wystawi się na stoisku D206 w hali 2.
Źródło: Hella