Problem jest powszechny: w wyniku wady konstrukcyjnej olej jest w stanie wniknąć do wiązek elektrycznych na całej długości i dotrzeć do jednostki sterującej dzięki efektowi kapilarnemu (który opisuje, jak płyny rozchodzą się w ciasnych szczelinach, rurkach i przewodach). W tym przypadku poszczególne elementy mogą zostać uszkodzone, co z kolei prowadzi do awarii elektroniki.
W związku z powyższym Herth+Buss wprowadził do swojej oferty aftermarketowej w gamie Elparts specjalne przewody wstrzymujące przepływ oleju. W przyszłości ma nie być już żadnych problemów z utratą oleju i związanymi z tym kosztami naprawy: Problem został rozwiązany poprzez wprowadzenie cienkich miedzianych tulei do dwóch kanałów przewodu zatrzymującego olej, a także owinięcie przewodów rurką termokurczliwą. Wymiana kabla jest również łatwiejsza niż mogłoby się wydawać. Wiązka jest odłączana od czujnika, a kabel zatrzymujący olej jest wkładany między złącze czujnika a starą wiązkę.
Których silników dotyczy problem? Prawie wszystkie silniki benzynowe Mercedes-Benz zaczynające się od kodów silnika M111 i M271. Obejmuje to między innymi modele Klasy C, CLK, CLS i E, oprócz serii Sprinter.
Herth+Buss oferuje również przewód zatrzymania oleju w zestawie z elektromagnesem załączającym (numer artykułu: 70277300).
Źródło: Herth+Buss