Koncern Volkswagen AG blisko współpracuje z Continental AG przy produkcji komponentów dla rodziny samochodów elektrycznych Volkswagen ID. Największy producent samochodów na świecie wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego ID.3. Volkswagen udzielił homologacji na opony letnie i zimowe dla felg 18- i 19-calowych.
Opona letnia EcoContact 6 i opona zimowa WinterContact TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Opony Continental do Volkswagena ID.3 mają zapewniać też komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a specjalna konstrukcja ścian bocznych ma pomagać zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.
W obu wybranych przez Volkswagena modelach opon zastosowano również technologię ContiSeal, która automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90% wszystkich możliwych przebić.
Architektura elektroniczna współczesnych samochodów przechodzi głęboką transformację. Producenci odchodzą do licznych osobnych jednostek sterujących, zastępując je niewielką liczbą wysokowydajnych komputerów. W ten sposób można zapewnić moc obliczeniową niezbędną dla działania przyszłych rozwiązań i aplikacji w pojazdach. Volkswagen korzysta z technologii ICAS1 firmy Continental w pojazdach elektrycznych z rodziny ID., budowanych na modułowej platformie MEB.
Innowacyjna koncepcja ICAS1 (In-Car Applications Server) ma oferować wiele korzyści, w tym m.in. bezprzewodową łączność z pojazdem oraz zapewniać możliwość instalowania nowych funkcji i zdalnej aktualizacji zabezpieczeń w aucie. Rozwiązanie Continental Vehicle Serwer opracowano korzystając z wieloletnich doświadczeń w produkcji samochodowych jednostek sterujących. Przy projektowaniu serwera zastosowano wysokowydajną platformę obliczeniową, którą Continental stworzył we współpracy z firmą Elektrobit.
To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji, którą osiągamy dzięki ICAS1. Dzięki nowej architekturze, oprogramowanie i aplikacje w pojazdach będzie można aktualizować na bieżąco, łatwiej i szybciej niż obecnie. Czynimy z pojazdu integralną część Internetu, przyczyniając się do zwiększenia jego funkcjonalności i komfortu.
członek zarządu Continental i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów - Helmut MatschiVolkswagen wprowadza technologię ICAS1, ponieważ dzięki niej pojazdy elektryczne mogą być łatwo wyposażone w takie funkcje, jak planowanie tras zoptymalizowanych pod względem zasięgu oraz lokalizacji najbliższych stacji ładowania. Od początku prac rozwojowych Continental projektował ICAS1 z myślą o zwiększonych wymaganiach dotyczących okresu użytkowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie architektura serwera ma umożliwiać bezproblemowe połączenie pojazdu ze światem cyfrowych usług i danych. W zależności od modelu i funkcji pojazdu,w przyszłości zaledwie dwa lub trzy serwery mają zapewniać moc obliczeniową dla całego samochodu.
Źródło: Volkswagen