Spółka JV Hyundaia i LG Energy Solution wyprodukuje ogniwa akumulatorowe | MOTOFAKTOR

Spółka JV Hyundaia i LG Energy Solution wyprodukuje ogniwa akumulatorowe

Hyundai Motor Group i LG Energy Solution ogłosiły utworzenie spółki joint venture w USA, w zakresie produkcji ogniw do akumulatorów EV.

 

  • Nowa spółka joint venture zajmująca się ogniwami akumulatorowymi ma być zlokalizowana w miejscowości Savannah, w hrabstwie Bryan, w stanie Georgia, gdzie obecnie budowany jest zakład Hyundai Motor Group Metaplant America
  • Całkowita kwota inwestycji przekracza 4,3 miliarda dolarów; Hyundai Motor Group (HMG) i LG Energy Solution (LGES) obejmą odpowiednio 50 proc. udziałów
  • Rozpoczęcie produkcji akumulatorów planowane jest na koniec 2025 roku, a roczną zdolność produkcyjną określa się na poziomie 30 GWh, co ma wystarczyć do wyprodukowania 300 000 pojazdów elektrycznych
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Hyundai Motor Group i LGES podpisały memorandum o porozumieniu w sprawie produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i dalszego przyspieszenia działań elektryfikacyjnych Grupy w Ameryce Północnej. Ceremonia podpisania umowy odbyła się 26. maja w siedzibie LGES w Seulu z udziałem Jaehoona Changa, prezesa i dyrektora generalnego Hyundai Motor Company oraz Youngsoo Kwona, dyrektora generalnego LG Energy Solution.

 

HMG i LGES mają posiadać po 50% udziałów w spółce, co oznacza inwestycję o wartości ponad 4,3 mld dolarów.

 

Hyundai Motor Group koncentruje się na swoich wysiłkach na rzecz elektryfikacji, aby zapewnić sobie pozycję lidera w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Stworzymy solidne podstawy do kierowania globalną transformacją pojazdów elektrycznych poprzez utworzenie nowej fabryki ogniw do pojazdów elektrycznych wraz z firmą LG Energy Solution, wiodącym światowym producentem baterii i naszym wieloletnim partnerem – powiedział Jaehoon Chang, Prezes i Dyrektor generalny Hyundai Motor Company.

Od lewej: Jaehoon Chang (Hyundai Motor Company) i Youngsoo Kwon (LG Energy Solution), Fot. Hyundai

Dwóch silnych liderów w branży motoryzacyjnej i akumulatorowej połączyło ręce i razem jesteśmy gotowi do kierowania przejściem na pojazdy elektryczne w Ameryce. Poprzez dalsze zwiększanie konkurencyjności naszych produktów i globalnej wiedzy operacyjnej, LG Energy Solution dołoży wszelkich starań, aby oferować naszym klientom najlepsze zrównoważone rozwiązania energetyczne – dodał Youngsoo Kwon, dyrektor generalny LG Energy Solutions.

 

Roczna zdolność produkcyjna nowej spółki joint venture ma wynosić 30 GWh i być w stanie obsłużyć produkcję 300 000 sztuk pojazdów elektrycznych rocznie. Obiekt ma znajdować się w hrabstwie Bryan w stanie Savannah w stanie Georgia, w sąsiedztwie będącego obecnie w budowie Hyundai Motor Group Metaplant America.

 

Rozpoczynając budowę w drugiej połowie 2023 roku, joint venture planuje rozpocząć produkcję akumulatorów najwcześniej pod koniec 2025 roku.

 

Hyundai Mobis ma montować zestawy akumulatorów z ogniw z fabryki, a następnie dostarczać je do amerykańskich zakładów produkcyjnych Grupy do produkcji modeli Hyundai, Kia i Genesis EV. Nowy obiekt ma pomóc stworzyć stabilną podaż akumulatorów w regionie i pozwolić Grupie szybko reagować na rosnący popyt na samochody elektryczne na rynku amerykańskim.

 

Dzięki tej spółce JV firma LGES posiada obecnie siedem fabryk akumulatorów działających lub budowanych w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma koncentruje większość swoich zasobów w celu zwiększenia mocy produkcyjnych. Zwiększając lokalną produkcję, LGES ma na celu dostarczanie innowacyjnych produktów zarówno na dużą skalę, jak i szybko, przyspieszając w ten sposób przejście na czystą energię w Stanach Zjednoczonych.

 

Grupa Hyundai i LGES od dawna są partnerami w dziedzinie elektryfikacji, pracując nad dostawami akumulatorów EV do pojazdów, w tym Elantra Hybrid, Kona Electric, czy dedykowanego EV IONIQ 6. Hyundai Elantra Hybrid, pojazd hybrydowy LPi wprowadzony w 2009 roku, był pierwszym zelektryfikowanym modelem Grupy. W 2021 roku obaj rozpoczęli budowę indonezyjskiej spółki JV zajmującej się ogniwami akumulatorowymi, której produkcja ma rozpocząć się w pierwszej połowie 2024 roku.

 

Grupa Hyundai i LGES dążą do dalszego zacieśnienia więzi w ramach współpracy w zakresie akumulatorów EV.

 

Źródło: Hyundai

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).