Znany niemiecki magazyn samochodowy „Auto Bild Sportscars” nie ma wątpliwości – w testach redakcyjnych BILSTEIN EVO S, podstawowy zestaw tuningowy BILSTEIN dla BMW serii 3 okazuje się lepszy niż opcjonalne zawieszenie fabryczne M. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że BILSTEIN ma w ofercie jeszcze bardziej zaawansowane zestawy dla tego modelu, które wchodzą na zupełnie inny poziom.
„Kiedyś było z tym różnie, ale obecnie alternatywne sportowe zawieszenia fabryczne są projektowane w bardzo podobny sposób. Zazwyczaj obniżają prześwit o ok. 15 mm i mają nieco bardziej sportową charakterystykę. W zawieszeniach akcesoryjnych mamy znacznie większe pole manewru, zarówno jeśli chodzi o zestrojenie, jak też o prześwit. Możemy jeszcze bardziej poprawiać jakość prowadzenia na torze i zmieniać wygląd samochodu, obniżając go” – mówi Fabian Okon, dyrektor ds. Produktów Marketingowych w BILSTEIN.
Sportowe, przyjemne tłumienie, najlepsze zestrojenie i precyzja układu kierowniczego składają się na legendarne odczucie jazdy z BILSTEIN. A wszystko to z maksymalnym komfortem. I właśnie te wartości przyświecały firmie przy konstruowaniu tuningowych zawieszeń dla nowego BMW serii 3 G20. Gama obejmuje trzy propozycje – BILSTEIN EVO S, EVO SE i EVO T1. Nawet podstawowy zestaw – BILSTEIN EVO S – zapewnia już niesamowite wrażenia.
Redaktor Guido Naumann ocenia fabryczne zawieszenie BMW serii 3, że jest „zbyt twarde” i „harmonijne”. „Nie daje radości na torze wyścigowym, z jednej strony jest podsterowne, z drugiej – tył samochodu zachowuje się chwiejnie” – pisze Naumann.
Z BILSTEIN EVO S jest zupełnie inaczej. Według „Auto Bild Sportscars” nie ma porównania z fabrycznym pakietem M. Podczas gdy ten wciąż musi zmagać się z podsterownością i potknięciami, BILSTEIN subiektywnie jest już pół sekundy przed nim. Jednak, jak zauważa redaktor, wydajność nie odbywa się kosztem komfortu.
Magazyn potwierdza, że zawieszenie typu coilover „zapewnia niewielkie lub żadne przechyły nadwozia, doskonałe wchodzenie w zakręt i bardzo dobrze kontroluje tylną oś”. Pod względem ceny BILSTEIN EVO S otrzymuje cztery z pięciu możliwych gwiazdek.
Pod względem dynamiki poprzecznej sportowe zawieszenie zdobywa komplet punktów. To idealne sportowe zawieszenie dla BMW serii 3 G20! „Sportowe zawieszenia fabryczne zawsze muszą iść na kompromis. W przypadku naszego zawieszenia gwintowanego, opracowujemy produkty bezkompromisowe” – mówi Fabian Okon.
Oprócz podstawowego zawieszenia gwintowanego, BILSTEIN oferuje także dodatkowe, wyczynowe zawieszenia gwintowane do zastosowań sportowych:
BILSTEIN EVO SE (49-303391)
BILSTEIN EVO SE to zawieszenie gwintowane wybierane do pojazdów z zawieszeniem adaptacyjnym, w których ma pozostać fabryczna funkcja elektronicznej regulacji. Ten model to rozwiązanie plug-and-play. Bazujący na BILSTEIN EVO S, zestaw BILSTEIN EVO SE został zaprojektowany jako regulowane zawieszenie gwintowane, które jest połączone 1:1 z elektronicznym systemem sterowania BMW serii 3.
BILSTEIN EVO T1 (48-300162)
BILSTEIN EVO T1 pozwala na jeszcze więcej. Dzięki wysokowydajnemu zawieszeniu gwintowanemu można ustawić własne, spersonalizowane nastawy amortyzatora na konkretny tor wyścigowy. Za pomocą 10 wyczuwalnych kliknięć aluminiowego pokrętła regulacyjnego reguluje się stopnie odbicia i kompresji.
BILSTEIN EVO R (89-312780)
Zawieszenie gwintowane BILSTEIN EVO R, które można zamówić do wielu modeli BMW G20 to propozycja wyczynowa i jednocześnie flagowy model w gamie. Zostało opracowane specjalnie dla profesjonalnych kierowców wyścigowych. Do dyspozycji kierowcy jest 100 opcji ustawień. Można je szybko i łatwo wyregulować (w stanie zamontowanym) za pomocą dwóch aluminiowych kół regulacyjnych i 10-ciu wyczuwalnych kliknięć.
Źródło: BILSTEIN
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?