W tym roku wszystkie warsztaty zrzeszone w Q-Service Truck spotkały się ze sobą w wirtualnym świecie. Podobnie jak w poprzednich latach wydarzenie podzielone zostało na trzy etapy, a w kolejnych odsłonach udział wzięli w nich przedstawiciele z zachodniej, wschodniej i północnej części Polski. Zorganizowane w dniach 13-15 lipca spotkania miały charakter roboczy i służyły przede wszystkim omówieniu bieżących działań związanych z funkcjonowaniem sieci.
Trudne sytuacje wymuszają zastosowania niekonwencjonalnych działań i tak też było z naszymi spotkaniami regionalnymi. Organizacja zdalnych spotkań okazała się nie lada wyzwaniem, dlatego tym bardziej cieszymy się, że cały proces przebiegł bardzo sprawnie, zarówno z naszej strony, jak i od strony serwisów. Dzięki temu mogliśmy spotkać się z całą grupą warsztatów, podsumować tegoroczne działania i aktywności, a także zaplanować akcje na drugie półrocze.
Menadżer Projektu w Inter Cars - Sylwia Wysocka
Spotkania odbywały się z wykorzystaniem aplikacji umożliwiającej łączenie kilkudziesięciu uczestników. Dzięki temu każdy zainteresowany mógł wziąć udział w spotkaniu bez wychodzenia z domu czy swojego miejsca pracy, w absolutnie bezpiecznych warunkach, bez narażania się na niepotrzebne ryzyko. Sami uczestnicy chwalili sobie taką formułę, dzięki niej zaoszczędzali bowiem czas potrzebny na dojazdy w przypadku spotkań stacjonarnych, swobodnie mogli uczestniczyć w dyskusji i zadawać pytania.
Wszystkie trzy spotkania odbywały się według podobnego schematu. Najpierw omówiona została sytuacja na rynku wtórnym w sektorze części zamiennych do pojazdów ciężarowych oraz ogólne trendy w europejskim transporcie spowodowane wybuchem pandemii COVID-19. Organizatorzy spotkania dokładnie przeanalizowali aktualną sytuację rynkową i kierunek, w którym prawdopodobnie może podążyć cała branża.
W kolejnej części omówione zostały specjalne akcje promocyjne dedykowane wyłącznie warsztatom zrzeszonym w sieci Q-Service Truck oraz asortyment objęty dodatkowymi zniżkami właśnie dla serwisów sieciowych. Uczestnicy spotkania mogli wysłuchać, a także dopytać o szczegóły ruchów związanych z akcją Dookoła Świata i z dodatkowymi ułatwieniami reklamacyjnymi, jakie zostały wdrożone dla warsztatów z Q-Service Truck.
Obszernie podsumowano również akcję #pomagamypomagać, w ramach której Inter Cars wspólnie z czołowymi dostawcami wsparł pakietami ochronnymi, materiałami marketingowymi oraz wiedzą przekazywaną za pośrednictwem bezpłatnych webinarów aż 10 tysięcy warsztatów w całej Polsce!
W kolejnych częściach spotkania uczestnicy dyskutowali o warunkach i głównych założeniach umowy inwestycyjnej oraz o jej realizacji przez warsztaty sieciowe w pierwszym półroczu 2020 roku, a także o szkoleniach, w tym o serii bezpłatnych spotkań online skierowanych wyłącznie dla serwisów z Q-Service Truck.
Opowiedziano o wsparciu sieci przez dostawców, przedstawiono nowych członków organizacji, a ostatni panel poświęcono programowi flotowemu dla rynku ciężarowego, który właśnie jest na etapie wdrażania w życie. Każde ze spotkań podsumowała sesja pytań i odpowiedzi, w którą uczestnicy byli bardzo zaangażowani i w której chcieli poznać bardziej szczegółowe informacje na frapujące ich tematy.
Cykl trzech spotkań regionalnych organizowanych online spotkał się z ciepłym przyjęciem uczestników, którym jednogłośnie odpowiadała taka formuła komunikacji i którzy zadeklarowali, że w podobnym gronie chcieliby spotykać się częściej niż raz na pół roku. Bardziej regularne spotkania w ich odczuciu mogłyby jeszcze mocniej zintegrować członków sieci i sprawić, że rozwój Q-Service Truck następowałby z jeszcze większą dynamiką niż obecnie.
Źródło: Inter Cars