Średni koszt naprawy auta i najwięksi pechowcy w bazie carVertical | MOTOFAKTOR

Średni koszt naprawy auta i najwięksi pechowcy w bazie carVertical

Eksperci carVertical sporządzili raport dotyczący szkód w autach używanych obejmujący m.in. średni koszt spotykanych szkód na markę pojazdów i nie tylko.

 

 

Nie jest tajemnicą, że ekskluzywne samochody naprawia się drożej niż popularne. Ale dość ciekawe wydaje się porównanie średnich cen. Najwyższą średnią wartość szkody w bazie carVertical ujawniły raporty takich marek jak Ferrari (94 149 €) i Lamborghini (64 608 €). Tymczasem średnia wartość szkody dla samochodów produkowanych przez Volkswagena to 3 539 €, a przez Toyotę 3 011 €. W badaniach ustalono również globalną średnią wartość szkody, która wynosi 3 574 €. To daje nam jakiś punkt odniesienia.

Należy pamiętać, że wysoka średnia wartość szkody może być interpretowana na dwa sposoby. Albo oznacza, że naprawa jest droga sama w sobie, albo że typowe uszkodzenia dla danej marki były bardzo poważne.

 

Pod względem kosztów likwidacji szkód, incydenty z udziałem supersamochodów są na zupełnie innym poziomie. Nawet drobne zadrapanie może kosztować fortunę. Nic więc dziwnego, że Ferrari i Lamborghini znajdują się na szczycie naszej listy – mówi Matas Buzelis, szef komunikacji w carVertical.

Tesla prawie dwa razy częściej niż Fiat!

Eksperci carVertical przeszukali raporty pod kątem adnotacji o szkodach. Okazało się, że aż 74,3% sprawdzonych raportów historii Tesli miało taki wpis i załączony kosztorys. Za nią uplasowały się Hyundai (69,1%) i Subaru (68,7%). Na przeciwległym biegunie znalazły się Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) i Fiat (39,5%).

Takie statystyki można interpretować na wiele sposobów. Bardzo prawdopodobny jest fakt, że np. każde uszkodzenie Tesli kończy się wizytą w specjalistycznym serwisie i jest to skrupulatnie odnotowywane. A w przypadku Fiata – marki z najniższym wskaźnikiem procentowym w zestawieniu carVertical (39,5%) – można np. przyjąć, że użytkownicy likwidują szkody tańszym kosztem w małych warsztatach, nierzadko bez odszkodowania i śladu w dokumentacji. Ale to oczywiście tylko jedna z opcji.

 

Analizując statystyki częstotliwości szkód w przeliczeniu na markę należy pamiętać, że największa część uszkodzonych Tesli ujętych w naszych raportach pochodzi z rynku USA – mówi Matas Buzelis, szef komunikacji w carVertical.

Nietypowy Mercedes

W trakcie badań odkryto również kilka skrajnych przypadków, które mają charakter ciekawostki. Przykładem może być pewien pechowy Mercedes, który miał na swoim koncie w bazie carVertical aż… 35 zapisów dotyczących różnych uszkodzeń.

 

Źródło: carVertical

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).