Stellantis i Hype ze specjalną flotą wodorowych taksówek w Paryżu | MOTOFAKTOR

Stellantis i Hype ze specjalną flotą wodorowych taksówek w Paryżu

Stellantis oraz Hype zawarli partnerską współpracę w zakresie dostaw i zarządzania pojazdami wodorowymi. Pierwszy etap to 50 specjalnych taksówek w Paryżu.

 

  • I etapem współpracy Stellantisa i Hypo będzie dostawa do Paryża 50 bezemisyjnych pojazdów Peugeot e-Expert Hydrogen i Citroën ë-Jumpy Hydrogen (Crit’Air 0) wyprodukowanych we Francji i przeznaczonych do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (PRM)
  • Potencjalnie ma zostać wprowadzonych 1000 taksówek przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych (PRM) do końca 2024 r., w ramach planowanej przez władze francuskie* inicjatywy przyznawania „paryskich licencji na taksówki PRM”
  • W celu lepszego zaspokojenia szczególnych potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, Hype tworzy dedykowaną organizację do zarządzania taką flotą, wykorzystując specjalnie przeszkolonych kierowców i aplikację mobilną z priorytetowym dostępem
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Wodorowe pojazdy Stellantisa, które mogą pomieścić 5 pasażerów, w tym jedną osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim, lub 6 pasażerów bez wózka inwalidzkiego, zostały specjalnie dostosowane w oparciu o pasażerską wersję modeli Peugeot e-Expert i Citroën ë-Jumpy, produkowanych w fabryce Stellantis w Hordain, w regionie Hauts-de-France we Francji.

 

Samochody zasilane wodorem oferowane przez Stellantis są przystosowane do intensywnego użytkowania przez firmy zajmujące się transportem osób, dzięki zasięgowi wynoszącemu 400 km, 3-minutowemu czasowi tankowania, zerowej emisji i swojej bezkompromisowości w zakresie ładowności pojazdu.

 

Bezemisyjna technologia ma zapewniać maksymalną dostępność floty. Samochody te są w 100% elektrycznymi „hybrydami”, składającymi się z rozsądnej wielkości akumulatora i wodorowego systemu ogniw paliwowych, dzięki czemu nadają się do wprowadzenia na dużą skalę.

 

Dysponując setkami przeszkolonych kierowców i wysoką widocznością, firma Hype tworzy organizację zajmującą się obsługą osób o ograniczonej sprawności ruchowej, gwarantując stałą dostępność, dostosowaną do potrzeb i wysokiej jakości usługę, a także aplikację do rezerwacji z dostępem priorytetowym oraz kompleksowe, szczegółowe raporty w czasie rzeczywistym na temat użytkowania pojazdów.

 

W zakresie partnerskiej współpracy, Stellantis i Hype planują wprowadzić do oferty do 1000 wodorowych taksówek PRM do końca 2024 roku. Te potencjalne dodatkowe pojazdy są związane z uzyskaniem specjalnej licencji operacyjnej „Parisian PRM taxi” wprowadzanej obecnie przez władze francuskie.

 

Taka oferta umożliwiłaby realizację najważniejszych strategicznych priorytetów określonych przez rząd francuski: szybką poprawę ilości i jakości usług transportowych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, przyspieszenie transformacji energetycznej dzięki bezemisyjnym środkom transportu (Crit’Air 0) oraz wzmocnienie działalności przemysłowej w zakładzie Stellantis w Hordain, w regionie Hauts-de-France we Francji.

 

Jesteśmy dumni, że dzięki pojazdom Peugeot e-Expert Hydrogen i Citroën ë-Jumpy Hydrogen możemy dalej umacniać naszą pozycję lidera w dziedzinie bezemisyjnych lekkich samochodów dostawczych, dzięki naszej współpracy z firmą Hype, skoncentrowanej na osobach o ograniczonej sprawności ruchowej – mówi Xavier Peugeot, dyrektor BU LCV Grupy Stellantis.

 

Bardzo się cieszę z pierwszej dostawy 50 wodorowych taksówek Peugeot i Citroën przystosowanych do transportu osób niepełnosprawnych w Paryżu w ramach naszej współpracy ze Stellantis, która stanowi kolejny, ważny krok w rozwoju Hype i budowie francuskiego przemysłu wodorowego. Nowa, bezkonkurencyjna na rynku flota pojazdów pozwoli rozszerzyć na większą skalę nasze bezemisyjne usługi dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, najpierw na terenie paryskiej metropolii, a następnie w pozostałych regionach, odpowiadając jednocześnie na wymogi w zakresie ekologii i zdrowia publicznego oraz cele industrializacji we Francji. Hype zapewni także dostęp do tej bezemisyjnej usługi innym operatorom taksówek, w szczególności niezależnym kierowcom i wypożyczalniom – dodaje Mathieu Gardies, dyrektor generalny i założyciel firmy Hype.

 

* Artykuł 26 ustawy o Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, przyjętej w dniu 12 kwietnia 2023 r.: dotyczący w szczególności przyznawania „licencji” na taksówki podmiotom prawnym, z docelową liczbą 1 000 paryskich taksówek PRM.

 

Źródło: Stellantis

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).