Rynek pojazdów rekreacyjnych (RV) przeżywa swój renesans, co potwierdza liczba odwiedzających i wystawców na dwóch najważniejszych wydarzeniach w sektorze caravaningu, w których uczestniczyła Grupa Stellantis: Salon Caravan w Düsseldorfie, odbywający się od 28 sierpnia do 4 września, oraz Salon des Véhicules de Loisirs w Paryżu, który miał miejsce od 24 września do 2 października. Liczby te są bliskie poziomowi sprzed pandemii i świadczą o postępującym ożywieniu rynku.
Pod koniec września, Grupa Stellantis, wraz ze swoją marką FIAT Professional, uczestniczyła w targach caravaningowych „Salon des Véhicules de Loisirs” w paryskim Le Bourget, na których w specjalnie wydzielonej strefie testowej odwiedzający mieli okazję przetestować kampery wykonane na bazie modelu Ducato. Grupa była również obecna w Düsseldorfie, gdzie jej dynamiczne, zróżnicowane stoisko było główną atrakcją i punktem odniesienia dla entuzjastów i firm zajmujących się profesjonalną zabudową kamperów. Po raz pierwszy zaprezentowano razem pojazdy czterech różnych marek: Fiat Professional, Citroën, Peugeot i Opel. Bezprecedensowa decyzja została podjęta, aby podkreślić zdolność Grupy do zaspokojenia bardzo zróżnicowanych potrzeb klientów.
Wprowadzona podczas targów caravaningowych (Caravan Salon) koncepcja „rodziny dla rodzin” wpisuje się w strategię Stellantis, której aktualna poszerzona gama produkcyjna ma na celu nie tylko umocnienie pozycji lidera, ale też wejście do nowych segmentów branży RV. Ponadto Grupa Stellantis opracowuje rozwiązania dla kompaktowego kampera: wszechstronnego i nowoczesnego samochodu, który ma zaspokoić ostatnio notowany wzrost popytu. Teraz użytkownicy tych samochodów to młodsza wiekowo grupa niż kiedyś, mają mniejsze wymagania dotyczące przestrzeni i szukają bardziej wszechstronnych pojazdów do wykorzystania zarówno w celach rekreacyjnych, jak i do codziennego użytku.
Dowodem ogromnego zainteresowania Stellantis sektorem RV jest również decyzja o przeznaczeniu części mocy produkcyjnych zakładu w Gliwicach na produkcję baz pod zabudowy kempingowe. Tym samym wzmocnione zostały możliwości produkcyjne, gdyż wcześniej tego typu samochody były produkowane jedynie w zakładzie Sevel w Atessie we Włoszech.
Ponadto, nie ustają inwestycje w technologię, w poszukiwaniu balansu pomiędzy zrównoważonym rozwojem a osiągami. Ze swojej strony Stellantis jest już w stanie odpowiedzieć na zapotrzebowanie na samochody elektryczne (BEV) również w sektorze RV, ale równolegle pracuje nad ewolucją silników Diesla, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami.
Stellantis jest zatem największym graczem w sektorze RV, który oferuje najbardziej kompleksową i elastyczną pod względem rozmiarów, wersji wyposażenia i układów napędowych gamę samochodów wspartą tempem produkcji, które będzie szybko rosło – powiedział Eric Laforge, dyrektor LCV Enlarged Europe koncernu Stellantis – Jako lider rynku, Grupa zawsze była blisko firm zajmujących się zabudową oraz użytkowników końcowych, których wymagania są uwzględniane od samej fazy projektowania po obsługę posprzedażną: to niezrównany partner dla świata karawaningu.
Źródło: Stellantis