Stellantis otworzył swoje Battery Technology Center | MOTOFAKTOR

Stellantis otworzył swoje Battery Technology Center

Stellantis zainaugurował swoje pierwsze Battery Technology Center w zakładzie przemysłowym Mirafiori w Turynie. Kosztowało ono koncern 40 mln euro.

 

  • Innowacyjne Battery Technology Center o wartości 40 milionów euro, utworzone w zakładzie w Mirafiori w Turynie, ma umożliwić testowanie i rozwój pakietów akumulatorów do samochodów elektrycznych marek należących do Stellantis
  • Battery Technology Center o powierzchni 8 000 m2 wyposażone w 32 komory klimatyczne do testowania akumulatorów jest największym we Włoszech i jednym z najważniejszych w Europie
  • Pionowa integracja działań związanych z rozwojem, testowaniem i produkcją akumulatorów oraz zarządzanie oprogramowaniem to istotny element strategii Stellantis, mającej na celu produkcję wiodących w swojej klasie pojazdów BEV wyróżniających się osiągami zorientowanymi na klienta i niższymi kosztami
  • Stellantis jest zaangażowany w transformację zakładów produkcyjnych i ośrodków inżynieryjnych na całym świecie, aby umożliwić płynne przejście na elektryfikację i osiągnąć śmiałe cele planu strategicznego Dare Forward 2030
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

W ramach inwestycji o wartości 40 milionów euro przeznaczonej na rozwój tego innowacyjnego centrum Stellantis zwiększa swoje możliwości w zakresie projektowania, opracowywania i testowania zestawów akumulatorów, modułów, ogniw wysokonapięciowych i oprogramowania, które będą zasilać jego przyszłe pojazdy. Nowy ośrodek, największy we Włoszech, jest również jednym z największych w Europie.

 

Battery Technology Center w Mirafiori ma zatrudnić ponad 100 pracowników, z których większość to wykwalifikowani pracownicy Stellantis, którzy będą przeprowadzać i nadzorować testy obciążeniowe i klimatyczne, testy cyklu życia, rozwój i kalibrację oprogramowania systemu zarządzania baterią (BMS) oraz demontaż pakietów i ogniw do celów analizy i benchmarkingu.

 

Stellantis pracuje również nad utworzeniem Battery Technology Center dla regionu Ameryki Północnej w Windsor w stanie Ontario (Kanada), będące częścią globalnej sieci rozwoju i produkcji akumulatorów, która obejmie sześć gigafabryk.

 

Stoimy przed wyjątkową szansą, aby na nowo zdefiniować mobilność, oferując inteligentne i zrównoważone rozwiązania – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii Stellantis – Nasz nowy Battery Technology Center w Mirafiori gromadzi w jednym miejscu narzędzia i utalentowanych ludzi potrzebnych do projektowania, testowania, zatwierdzania i wytwarzania wiodących w swojej klasie produktów, które spełnią potrzeby naszych klientów, skracając czas dostaw wiodących w swojej klasie pojazdów elektrycznych do klientów na całym świecie.

 

Otwarcie Battery Technology Center wzmacnia obecność firmy Stellantis we Włoszech oraz zaangażowanie firmy na rzecz włoskich pracowników.

 

Pionowa integracja kluczowych etapów produkcji pakietów akumulatorów do pojazdów elektrycznych – od projektowania, poprzez rozwój i testowanie, aż po produkcję – stanowi filar strategii Stellantis, mającej na celu produkcję wiodących w swojej klasie pojazdów elektrycznych, które w pełni spełnią oczekiwania klientów. Jak szczegółowo pokazano w prezentacji EV Day 2021, plan opracowany dla akumulatorów przewiduje podwójną strategię w zakresie chemii, aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów i skupić się na efektywności projektowania ogniw i modułów akumulatorów oraz obudów i pakietów, zapewniając konkurencyjne koszty.

Battery Technology Center w Mirafiori zajmuje powierzchnię 8 000 metrów kwadratowych i zlokalizowane jest na trzech poziomach. Sercem centrum są służące do testowania 32 komory klimatyczne – 24 komory typu walk-in do testowania pakietów akumulatorów i osiem komór do testowania ogniw.

 

Wewnątrz 24 komór typu walk-in można kontrolować warunki klimatyczne poprzez regulację wilgotności i temperatury w zakresie od -40 do 60 stopni Celsjusza przy maksymalnej zmianie o 20 stopni na minutę. Centrum może testować równolegle nawet 47 pakietów akumulatorów.

 

Zaprojektowany z myślą o przyszłej rozbudowie, system zasilania centrum może obsługiwać do 1,2 kilowolta (kV) i 2,2 megawata (MW) na komorę testową.

 

W ośmiu komorach można równolegle przetestować nawet 96 ogniw. Ta część centrum technologicznego będzie zajmować się główne badaniem nowych składów chemicznych i charakterystyki zachowania ogniw pod kątem przyszłego rozwoju.

 

W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis ogłosił plany osiągnięcia do 2030 roku 100% udziału BEV w sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50% udziału samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w Stanach Zjednoczonych.

 

Aby osiągnąć te cele handlowe firma zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.

 

Źródło: Stellantis

Zdjęcia: Julien Cresp

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).