Jak przekonują przedstawiciele koncernu, klienci Stellantis Pro One niebawem będą mogli skorzystać z tej zintegrowanej oferty, która obejmuje wiodące w swojej klasie samochody dostawcze, pickupy i rozwiązania w zakresie mikromobilności; najnowocześniejsze zelektryfikowane układy napędowe; połączony ekosystem dla firm zajmujących się instalacją specjalistycznego wyposażenia i przeróbkami; w pełni skomunikowane ze światem technologie pojazdów; oraz kompleksowe partnerstwo biznesowe mające na celu zmaksymalizowanie efektywności biznesowej firm, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i zwiększeniu rentowności.
Ponieważ sektor pojazdów użytkowych stanowi obecnie jedną trzecią przychodów netto Stellantis ze sprzedażą na poziomie 1,6 miliona sztuk rocznie, strategia Pro One ma pomóc Stellantis osiągnąć cele planu strategicznego Dare Forward 2030, takie jak: podwojenie przychodów netto ze sprzedaży pojazdów użytkowych do 2030 roku w porównaniu z rokiem 2021; 40% udział sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV); oraz wygenerowanie 5 miliardów euro przychodów z usług.
Wraz z premierą Stellantis Pro One, koncern zaprezentuje całkowicie odnowioną gamę samochodów dostawczych każdej z marek, z bezemisyjnymi układami napędowymi II generacji, unikalnym rozwiązaniem wodorowym, pełną łącznością ze światem i z najwyższej klasy systemami wspomagania autonomicznej jazdy.
Równolegle, gama produktów przeznaczonych na rynek północnoamerykański ma zostać rozszerzona o zelektryfikowane samochody dostawcze i pickupy, w tym modele Ram ProMaster EV i Ram 1500 REV 2025.
Wprowadzając Pro One chcemy wykorzystać naszą niekwestionowaną pozycję lidera w sektorze pojazdów użytkowych, opartą na koncepcji „sześć marek, jedna siła”, ponieważ segment ten zapewnia Stallantis jedną trzecią przychodów netto – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor jednostki biznesowej Commercial Vehicles Stellantis – Ponieważ oczekiwania klientów stają się coraz bardziej zróżnicowane i złożone, dlatego oferujemy specjalne rozwiązania mające na celu zaspokojenie każdej konkretnej potrzeby. Naszą misją jest wspieranie naszych klientów na całym świecie i dostarczanie produktów i usług, które pomagają im się rozwijać.
Strategia Stellantis Pro One jest realizowana poprzez jej marki i opiera się na sześciu filarach, takich jak:
Obecnie Stellantis jest liderem w branży pod względem sprzedaży pojazdów użytkowych w regionie Rozszerzonej Europy z udziałem w rynku na poziomie 31% i Ameryce Południowej z 28% udziałem w rynku. Jest drugą co do wielkości grupą na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz numerem 3 w Ameryce Północnej. Dzięki w pełni zelektryfikowanej gamie samochodów dostawczych, od 2021 r., Stellantis jest też liderem w segmencie pojazdów użytkowych BEV w regionie Rozszerzonej Europy z ponad 40% udziałem w rynku, a także pionierem technologii wodorowych i paliw alternatywnych.
Strategia Pro One jest również pionierem programu modernizacji we współpracy z Qinomic, wykorzystując doświadczenie Stellantis w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym, w celu przedłużenia żywotności istniejących flot samochodów dostawczych o napędzie spalinowym poprzez przystępną cenowo i niezawodną konwersję na napęd elektryczny.
Stellantis posiada ponad 20 000 punktów sprzedaży i obsługi na całym świecie, zapewniając w pełni immersyjne doświadczenie klienta dzięki konsultantom ds. sprzedaży i serwisu oraz wydłużonym godzinom otwarcia salonów i serwisów. Dzięki podejściu Pro One 360 stopni, specjaliści ds. produktów i konsultanci marki są w stanie pomóc profesjonalistom w wyborze pojazdu, wyposażenia i usług, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. W zależności od oczekiwań, możliwości i misji klienta, Stellantis proponuje najlepiej dopasowane rozwiązania biznesowe.
Z myślą o kliencie i zgodnie z trendami rynkowymi, Stellantis zaoferuje nową, fabryczną wersję samochodu dostawczego przeznaczonego dla kurierów, z wyposażeniem i funkcjami mającymi na celu poprawę wydajności kierowców, do których należą m.in. opcjonalne drzwi przesuwne tylne i podesty załadowcze.
W oparciu o współpracę z 400 globalnymi partnerami w 34 krajach, Stellantis łączy firmy zajmujące się zabudową – które stanowią 50% sprzedaży pojazdów użytkowych Stellantis – z klientami, dealerami i producentem, aby zapewniać płynną cyfrową podróż klienta, co skraca czas realizacji produkcji i wydania pojazdu. Zintegrowane podejście umożliwia firmom zajmującym się zabudową wspólny dostęp do w pełni cyfrowego ekosystemu. Aby zelektryfikować zabudowy, firmy zajmujące się zabudową skorzystają również z nowej innowacji e-Power Take Off (ePTO), która wykorzystuje źródło energii zainstalowane w samochodzie zamiast dodawać dodatkowe akumulatory.
Jako jedna z siedmiu działalności o dużym potencjale rentowności przewidzianych w planie strategicznym Dare Forward 2030, z celem na poziomie 5 miliardów euro przychodów z usług, projekt Pro One przewiduje, że do końca 2023 roku 100% nowych samochodów dostawczych i pickupów Stellantis będzie połączonych, a aktualizacje over-the-air (OTA) rozpoczną się w 2026 roku. Te zaktualizowane możliwości i łączność pozwalają tworzyć nowe pakiety usług koncentrujących się na zapewnieniu ciągłości biznesowej i wydajności w celu ograniczenia przestojów floty i zredukowania całkowitego kosztu posiadania (TCO). W ramach pakietów oferowane mają być usługi, takie jak cyfrowe monitorowanie przeglądów, szkolenia w zakresie ekologicznej jazdy oraz oprogramowanie do zarządzania działalnością i ładowaniem w celu optymalizacji flot pojazdów elektrycznych i wysyłania alertów do kierowców w czasie rzeczywistym.
Odnowienie całej gamy samochodów dostawczych Stellantis – w oparciu o ofertę elektryczną drugiej generacji – oraz elektryfikacja czterech pickupów, począwszy od 2024 roku, są sercem projektu „Pro One” opartego na podejściu 360 stopni, zorientowanym na klienta i ambicji wzmocnienia naszej międzynarodowej pozycji lidera w sektorze pojazdów użytkowych – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit.
Źródło: Stellantis