Przejęcie aiMotive umożliwia koncernowi Stellantis konsolidację swoich podstawowych technologii z zakresu sztucznej inteligencji i autonomicznej jazdy, poszerzenie puli międzynarodowych talentów i przyspieszenie średnioterminowego rozwoju nowej platformy STLA AutoDrive.
Nabycie światowej klasy sztucznej inteligencji i technologii jazdy autonomicznej aiMotive to ważny wkład, aby stać się firmą zajmującą się technologią zrównoważonej mobilności – powiedział Yves Bonnefont, dyrektor ds. oprogramowania w Grupie Stellantis – Wiodąca w swojej klasie wiedza specjalistyczna i duch start-upu aiMotive przyspieszą naszą drogę ku osiągnięciu naszych celów Dare Forward 2030.
Zaawansowane technologicznie portfolio produktów aiMotive skupia się na czterech kluczowych obszarach związanych ze sztuczną inteligencją i jazdą autonomiczną:
Zespoły oprogramowania Stellantis opracowują już trzy całkowicie nowe platformy technologiczne (STLA Brain, STLA SmartCockpit, STLA AutoDrive), które mają zostać wdrożone na dużą skalę w czterech platformach samochodów (STLA Small, STLA Medium, STLA Large, STLA Frame), począwszy od 2024 r. Oczekuje się, że strategia dotycząca oprogramowania, ogłoszona podczas Dnia Oprogramowania Stellantis w grudniu 2021 r., do końca dekady przyniesie dodatkowe roczne przychody w wysokości około 20 miliardów euro, jako część śmiałego planu strategicznego Dare Forward 2030, wspieranego przez inwestycję w wysokości ponad 30 miliardów euro[1] w elektryfikację i oprogramowanie.
aiMotive ma siedzibę w Budapeszcie na Węgrzech, a biura w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Zatrudnia ponad 200 wysoko wykwalifikowanych pracowników na całym świecie, w tym inżynierów specjalizujących się w zaawansowanej sztucznej inteligencji z doświadczeniem w zakresie jazdy autonomicznej. aiMotive ma działać jako spółka zależna Grupy Stellantis, zachowując niezależność operacyjną i kulturę startupu. Założyciel László Kishonti ma pozostać na stanowisku dyrektora generalnego spółki. Ma nadal sprzedawać innym partnerom produkty oferowane w trzech gamach technologicznych, w tym aiData, aiSim i aiWare.
Stellantis ma ustanowić Zarząd, który będzie nadzorować aiMotive, jednocześnie zachowując sposób myślenia startupu polegający na szybkich innowacjach. Zespół aiMotive ma ściśle współpracować z zespołem Stellantis w zakresie rozwoju jazdy autonomicznej i sztucznej inteligencji.
Przejęcie to podlega typowym warunkom zamykającym, w tym spełnieniu wymogów antymonopolowych.
[1] W lipcu 2021, Stellantis ogłosiła zamiar zainwestowania ponad 30 miliardów euro do 2025 roku w rozwój elektryfikacji i oprogramowania.
Źródło: Stellantis