Dla wielu fanów Formuły 1 i wyścigu w Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie.
Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Goodyear Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.
Sterowiec Goodyear Blimp to znany na całym świecie symbol, który od prawie stu lat jest ambasadorem amerykańskiej marki oponiarskiej. Pojawia się na niebie przy okazji historycznych imprez sportowych i kulturalnych, a latem tego roku powrócił do Europy.
Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego.
dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie - Mike Rytokoski
Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra.
Wrześniowy powrót sterowca Goodyear Blimp nad europejskie tory wyścigowe upamiętnia ponowne zaangażowanie Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe, które zostało ogłoszone podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2019 roku. Teraz Goodyear przygotowuje się do swojego pierwszego występu w najwyższej klasie wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans. Wszystko to jest dodatkowo wspierane partnerstwem medialnym z Eurosportem, które obejmie transmisje telewizyjne i cyfrowe reklamy na wszystkich europejskich rynkach.
W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewnić ma jedyny w swoim rodzaju bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnić rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear. Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do każdego ze startujących tam samochodów.
Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA.
Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 słynny sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.
Ostatnie 12 miesięcy to pracowity okres dla zespołu Goodyear Racing. Pierwsza kampania długodystansowych mistrzostw świata FIA (WEC) rozpoczęła się na Silverstone we wrześniu ubiegłego roku, a zakończy się w Bahrajnie w listopadzie 2020 r., po Le Mans.
Goodyear jest reprezentowany przez dwa całosezonowe zespoły startujące w klasie LMP2 – Jota Sport i Jackie Chan DC Racing – które zdobyły szereg miejsc na podium jadąc na oponach Goodyear Eagle F1 SuperSport, w tym zwycięstwo Jota Sport w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) na oponach amerykańskiego koncernu startuje kilka zespołów LMP2, a także każdy samochód z klasy LMGTE. Od 2021 r. Goodyear ma być wyłącznym dostawcą opon w kategorii LMP2 zarówno w WEC, jak i ELMS.
Wyścigi długodystansowe są dla nas bardzo ważne przy opracowywaniu wiodących technologii opon. Nasza niedawno wprowadzona na rynek linia opon Eagle F1 SuperSport jest ściśle powiązana z oponami wyścigowymi z Le Mans i Nürburgringu, a nowa opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 odzwierciedla ducha wyścigów długodystansowych, zapewniając kierowcom szacunkowo o 50% dłuższe przebiegi niż jej poprzedniczka[1] i o 20% większe niż jej najbliższy testowany konkurent.[2]
- Mike Rytokoski
W świecie samochodów turystycznych Goodyear został w tym roku wyłącznym dostawcą opon zarówno do WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych, jak i dla bardzo konkurencyjnych zawodów BTCC – Brytyjskich Mistrzostw w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Sezon BTCC rozpoczął się na początku sierpnia, a kampania WTCR wystartowała z opóźnieniem we wrześniu.
Ponadto Goodyear jest także oficjalnym dostawcą opon dla PURE ETCR – nowej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych, która rozpocznie się jeszcze w tym roku cyklem imprez demonstracyjnych. W mistrzostwach, które wyróżniają się innowacyjnością i przyszłościowym myśleniem o technologii, biorą udział najmocniejsze samochody turystyczne na świecie. Dla nich Goodyear opracował unikalną wersję bieżnikowanej opony wyścigowej Eagle F1 SuperSport, aby pomóc zmaksymalizować ich osiągi.
Te programy wyścigowe w Europie i na świecie uzupełniają ugruntowaną relację Goodyear z NASCAR i NHRA w Ameryce Północnej. Początki współpracy Goodyear z NASCAR sięgają lat 50. XX w., a od 1997 r. Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do trzech najważniejszych krajowych serii wyścigowych NASCAR.
[1] Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem — modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
[2] O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych modeli konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tiretest-reports/tire-test-reports-summer.html.
Źródło: Goodyear