Niska masa własna połączona z solidną konstrukcją i wysoką jakością wykonania są w centrum zainteresowania klientów, szczególnie z sektora budowlanego, komunalnego i rolniczego.
W odpowiedzi na ich potrzeby, spółka Wielton dołączyła do swojej oferty zoptymalizowane masowo naczepy samowyładowcze. W swoim szerokim portfolio produktowym posiada aż 5 typów ram (SL, SL HD, GS, M3, M1), z czego 4 dostępne są na krajowym rynku. Oferowane są między innymi standardowe ramy SL, ramy wzmocnione SL HD oraz ramy z obniżonym środkiem ciężkości typu gęsia szyja (GS). Wielton pod względem szerokości oferty wywrotek SL jest bezkonkurencyjny na rodzimym rynku – posiada aż 6 modeli ram (48/55/61/62/75/81).
W Wieltonie nieustannie monitorujemy trendy w branży oraz jesteśmy otwarci na potrzeby naszych klientów. Jesteśmy partnerem, który rozumie biznes transportowy, potrafi słuchać i dostarcza najlepsze rozwiązania, dopasowane do wymagań klientów. Ostatnio obserwowanym przez nas trendem jest nastawienie klientów na zwiększenie wydajności tonokilometra. Z tego powodu udoskonalamy naszą ofertę super lekkich wywrotek, które znajdują zastosowanie głównie w sektorze budowlanym. Niska masa własna przy jednoczesnym zachowaniu trwałej konstrukcji i komfortu użytkowania cechują nasze produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Nasze wywrotki SL są wykorzystywane zwłaszcza do eksploatacji w trudnych warunkach.
Head of Product Management Wielton S.A. - Paweł Madziara
Bezpieczeństwo użytkowania produktów jest kluczowe dla wieluńskiego producenta. Z tego powodu marka Wielton wdrożyła w swoich super lekkich naczepach samowyładowczych dodatkowe wzmocnienia konstrukcji ram. Wprowadzono także siłownik z czteropunktowym mocowaniem typu ShortCover jako wyposażenie standardowe w najdłuższych wywrotkach.
W efekcie zwiększono stateczność skrzyni względem ramy tych produktów, przy niewielkim wzroście masy pojazdu. Zastosowane rozwiązania poprawiają stabilność wywrotek podczas rozładunku w wymagającym terenie i zapewniają bezpieczeństwo pracy kierowców.
Wysoka sztywność konstrukcji super lekkich wywrotek Wieltonu została potwierdzona
w ramach założonych badań w procesie rozwoju produktu. Badania obejmowały analizy numeryczne Metodą Elementów Skończonych (MES) oraz analogiczne badania statyczne stabilności na stanowisku badawczym z wykorzystaniem pochylni.
Testy realizowane były pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań określonych przez Institute of Road Transport Engineers (IRTE) w ramach najwyższej kategorii A, dla stabilności pojazdów samowyładowczych. Raporty wykonanych analiz potwierdzają spełnienie wymagań IRTE dla kąta przechyłu bocznego pojazdu wynoszącego 7 stopni, co świadczy o najwyższej stabilności pojazdu.
Uzyskane wyniki potwierdziły także poprawę stabilności i niezawodności naszej konstrukcji o ~10% zależnie od przyjętych kryteriów oceny. Nieustanny rozwój, poprawa jakości i bezpieczeństwa produktów to jedne z głównych wartości Wieltonu.
Bezpieczeństwo i komfort użytkowania naszych produktów są dla nas priorytetem. Z tego powodu nieustannie udoskonalamy nasze pojazdy. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań poprawiających stabilność super lekkich naczep samowyładowczych. W produktach marki Wielton postawiliśmy na sprawdzone rozwiązania i w efekcie zwiększyliśmy odporność na skręcanie wzdłużne ramy podczas bocznego przechyłu. Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Dokładamy wszelkich starań, żeby zminimalizować ryzyko wywrotu. Co więcej, wprowadzone zmiany i ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa dokładnie badamy i analizujemy, aby mieć pewność, że osiągnęliśmy pożądane wyniki.
Product Manager Wielton S.A. - Łukasz Trzeciakiewicz
Źródło: Wielton