Na początku czerwca 2024 r. Reuters podał, że japońskie ministerstwo transportu stwierdziło nieprawidłowości we wnioskach o certyfikację niektórych modeli Toyoty, Hondy, Suzuki i Yamaha Motor. Producenci samochodów przedstawili nieprawidłowe lub zmanipulowane dane z testów pojazdów.
Na Motofaktor.pl informowaliśmy już, że Toyota Motor Corporation opublikowała oświadczenie, w którym wyjaśnia, że siedem modeli, w tym niektóre wycofane już w 2014 r., przetestowano przy użyciu metod odbiegających od standardów rządowych. We wnioskach o certyfikację podano niewystarczające dane z testów ochrony pieszych i pasażerów w przypadku trzech modeli produkcyjnych (Corolla Fielder/Axio i Yaris Cross) oraz błędne dane z testów zderzeniowych w przypadku czterech wycofanych modeli (Crown, Isis, Sienta i RX).
Do sprawy odniósł się również koncern Suzuki. W tym wypadku dotyczy to danych z testów bezpieczeństwa modelu Suzuki HBD-HA36V, 17956, Alto, produkowanego w latach 2014 – 2017. „Podczas przeprowadzania wewnętrznego testu certyfikacyjnego siła wciskania pedału hamulca była słaba, znacznie poniżej określonej wartości, w wyniku czego droga hamowania ledwo odpowiadała wymaganiom prawnym. Nie było jednak czasu na ponowne badanie, gdyż termin przekazania wyników badań był napięty. Zakładamy zatem, że dane zostały celowo przepisane przez testującego, gdyż osoba ta myślała, że przepisanie drogi hamowania nie będzie problemem przy założeniu, że testujący nacisnął hamulce w pobliżu podanej wartości” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez Suzuki.
Suzuki zapewnia, że od wykrycia w 2016 roku nieprawidłowości w trakcie badań efektywności paliwowej i emisji spalin, koncern stworzył i wdrożył wewnętrzny system zapobiegania powstawaniu nieprawidłowości i kontynuuje wdrażanie różnorodnych działań w tym zakresie.
Pełna treść oświadczenia Suzuki dostępna jest TUTAJ
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?