Półautomatyczne systemy jazdy Level 2+ to dla ZF pragmatyczne podejście do poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców samochodów osobowych. Połączenie zaawansowanego zestawu czujników, w tym kamer i radarów, z centralną jednostką sterującą, umożliwia integrację takich funkcji jak: adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu i jazdy w korku.
System coASSIST koncernu ZF ma oferować kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa w cenie znacznie poniżej 1000 USD, które jednocześnie spełniając spodziewane protokoły testowe Euro NCAP 2024 i dostarczają popularne funkcje półautomatycznej jazdy na poziomie Level 2+. Pod koniec 2020 roku ruszy produkcja systemu coASSIST, która będzie realizowana przy współpracy z dużym azjatyckim producentem i będzie obejmować pełen system ZF Mobileye’s EyeQ. W kolejnym kroku po uruchomieniu produkcji, system obejmie również zupełnie nowy na rynku radar średniego zasięgu Gen 21.
W ZF wierzymy, że w niedalekiej przyszłości systemy Level 2+, które spełniają zaawansowane testy bezpieczeństwa i pomagają zmniejszyć stres związany z prowadzeniem pojazdu, będą w przyszłości przejmować kontrolę nad samochodami osobowymi. Ponadto stworzą platformę, która pomoże zidentyfikować, a następnie sprawdzić i określić scenariusze drogowe na całym świecie.
Executive Vice President w ZF Electronics oraz dywizji Advanced Driver Assist Systems - Christophe Marnat
Przystępna cena systemu ma umożliwić zwiększenie penetracji rynku oraz pozwolić na szybsze przybliżenie korzyści systemu konsumentom. Ma to pomóc również kierowcom w przyzwyczajeniu się do funkcji półautomatycznych, w sytuacji gdy człowiek nadal utrzymuje pełną kontrole jazdy.
ZF jest integratorem systemów i oferuje pełną gamę systemów Level 2+, składających się z:
Ten zestaw systemów ZF pozwala nam zaproponować najbardziej kompletną i wszechstronną ofertę w branży. Dzięki niej klienci mogą wybrać odpowiedni poziom funkcjonalności, wspomagających kierowców w różnych scenariuszach sytuacji drogowych, takich jak: jazda autostradowa, miejska czy poruszanie się w korkach, gdzie funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania są bardzo pomocne. Po wprowadzeniu na rynek w tym roku systemu coASSIST, oferta systemów ZF Level 2+ będzie w pełni dostępna na rynku w ciągu najbliższych 1-3 lat.
- Christophe Marnat
Źródło: ZF