Platforma PPE, dzięki swojej modułowej budowie, będzie wykorzystywana w wielu pojazdach typu BEV (battery electric vehicle) klasy premium i luksusowych. Każdy nowy model średniej klasy, taki jak Porsche Macan EV, Audi Q6 e-tron, A6 e-tron Avant i A6 e-tron Sportback (również w wersji RS), będzie wyposażony w dwie chłodnice UFI, jedną do przedniego napędu elektrycznego, a drugą do tylnego napędu elektrycznego, co ma gwarantować doskonałą wydajność.
Systemy zarządzania termicznego UFI są produkowane w zakładzie w Opolu, w Polsce, przy użyciu technologii lutowania próżniowego aluminium, co zapewnia trwalszy i czystszy produkt. Wymienniki ciepła UFI odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu optymalnej temperatury oleju przekładniowego.
Chłodnice są zbudowane z aluminiowych płytek – przednia posiada 11 warstw dla oleju i 10 dla chłodziwa, a tylna 14 warstw dla oleju i 13 dla chłodziwa. Ich konfiguracja krzyżowo-przeciwprądowa polega na tym, że olej i chłodziwo przepływają w przeciwnych kierunkach, krzyżując się w naprzemiennych warstwach. Taka konstrukcja wydłuża czas kontaktu cieczy w procesie wymiany ciepła, co poprawia zdolność zarządzania temperaturą i zwiększa wydajność chłodnicy.
„Nowy projekt w dziedzinie elektrycznej mobilności potwierdza, że innowacje technologiczne i nowoczesna wizja są częścią kodu DNA UFI. Jesteśmy zadowoleni z zaufania Grupy Volkswagen wobec naszych systemów zarządzania termicznego. Po raz kolejny podkreśla to efektywność komponentów oferowanych przez UFI” – komentuje Giorgio Girondi, Chairman UFI Filters Group.
Źródło: UFI Filters
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?