Jak wynika z najnowszego raportu bieżącego opublikowanego przez spółkę przychody w II kwartale 2019 r. wyniosły 392,9 mln zł. Zysk brutto sięgnął 96,3 mln zł, co oznacza wzrost o 22,26% w stosunku r/r. Zysk z działalności operacyjnej spadł do 19,2 mln zł, czyli o 13,24% w stosunku do II kwartału ubiegłego roku. Z kolei zysk netto wyniósł 13,5 mln zł, co oznacza spadek o 23,82% w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.
Jak informuje w raporcie Auto Partner S.A., na powyższe wyniki miały wpływ przede wszystkim takie czynniki jak:
Spółka informuje przy tym, że prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy
i mogą ulec zmianie, a ostateczne skonsolidowane wyniki finansowe oraz operacyjne za II
kwartał 2019 roku zostaną przekazane w skonsolidowanym raporcie półrocznym Grupy Kapitałowej, który zostanie opublikowany w dniu 17 września br.
Przypomnijmy, że w całym 2018 r. Grupa odnotowała 26-proc. wzrost sprzedaży r/r (do 1,155 mld zł z 914,86 mln zł rok wcześniej). Od początku roku spółka aktywowała usługę Przelewy 24 przy dokonywaniu zakupów w jej sieci oraz nowy katalog internetowy APCAT, a także otworzyła kolejne filie w Białymstoku, Ostrowcu Świętokrzyskim, Swarzędzu, Wrocławiu i Nowej Soli. Została również autoryzowanym dystrybutorem produktów Motul i laureatem Diamentów Forbesa. Awansowała w rankingu największych polskich firm tygodnika “Wprost” i zajęła 18. miejsce wśród Polskich Gepardów. Jako kolejna spółka dołączyła również do SDCM, awansowała w zestawieniu “Gazety Finansowej”, a także zacieśniła współpracę z Total Polska.
Źródło: Auto Partner S.A.