Szczelność kluczowa przy wymianie filtra | MOTOFAKTOR

Szczelność kluczowa przy wymianie filtra

PZL Sędziszów podpowiada na co zwrócić uwagę podczas wymiany filtrów, aby mieć pewność, że zostały zamontowane prawidłowo.

Im samochód jest starszy, tym ważniejsza jest staranność i precyzja podczas przeglądów. Nawet z pozoru banalne czynności, jak np. wymiana filtrów, wymagają szczególnej uwagi i odpowiedniego oświetlenia. Wszystko po to, by uniknąć ewentualnych problemów opisanych poniżej.

Wycieki pod filtrem oleju

Przy wymianie filtrów puszkowych może zdarzyć się, że po zdjęciu starego filtra na miejscu mocowania zostaje zużyta uszczelka, co może prowadzić do nieszczelności przy montażu nowego filtra. Dodatkowo, istnieje ryzyko poluzowania się chłodniczki oleju, która pełni rolę elementu montażowego dla filtra oleju. Dlatego ważne jest, aby dokładnie sprawdzić stan miejsc, w których będą montowane nowe filtry i upewnić się, że nie ma starych uszczelek ani luźnych elementów. W ten sposób unikniemy potencjalnych wycieków oleju.

Nieszczelności opasek/szybkozłączek filtra paliwa

Opaski lub złączki mocujące filtr paliwa nie są trwałe. Niektóre są jednorazowe, inne można łatwo wymienić, a jeszcze inne można łatwo uszkodzić. Po wymianie filtra paliwa zawsze należy upewnić się, że wszystkie połączenia są szczelne. Aby to sprawdzić, należy uruchomić silnik, aby wytworzyć ciśnienie w układzie paliwowym.

PZL Sędziszów zaleca unikanie korzystania z tanich zamienników dla fabrycznych opasek lub złączek, ponieważ większość współczesnych układów paliwowych działa pod ciśnieniem. W przypadku uszkodzenia samozaciskowych złączek należy je natychmiast wymienić na nowe.

Nieszczelności kasety filtra powietrza

Fot. Bartosz Grzywna

W starszych pojazdach kasetowe filtry powietrza mają pęknięcia lub brakujące mocowania pokrywy, co może prowadzić do nieszczelności i dostawania się nieoczyszczonego powietrza do układu dolotowego.

Podczas wymiany filtra powietrza należy gruntownie oczyścić kasetę i sprawdzić jej szczelność. Jeśli nie jest szczelna, nie należy bagatelizować problemu. W razie potrzeby kasetę można tymczasowo zalepić taśmą, jednak zaleca się szybką naprawę lub wymianę na nową, bez wad.

Wadliwy montaż filtra kabinowego

W przypadku filtrów kabinowych rzadziej występują problemy z kasetami niż w przypadku filtrów powietrza (chyba że filtr kabinowy jest zamontowany pod maską). Najczęściej problemem jest zagięty filtr, który może przepuszczać zanieczyszczenia. Dlatego PZL Sędziszów zaleca sprawdzenie, czy nowy filtr jest właściwie umieszczony.

„Podczas wymiany filtrów należy zwracać uwagę na wszystkie detale związane z montażem. Chodzi przede wszystkim o uszczelnienie połączeń. Nie wolno tego lekceważyć, ponieważ nowe filtry nie będą spełniały prawidłowo swoich funkcji. Po nieumiejętnej wymianie filtrów samochód może opuścić stanowisko z wyciekami oleju, zapowietrzonym układem paliwowym i nieszczelnymi kasetami filtra powietrza i kabiny. Należy dołożyć wszelkich starań, aby tego uniknąć” – mówi Dominik Zwierzyk z PZL Sędziszów.

Źródło: PZL Sędziszów

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).