Szeroki pakiet olejów i smarów Elf do jednośladów | MOTOFAKTOR

Szeroki pakiet olejów i smarów Elf do jednośladów

Czy dotychczasowe doświadczenia z serwisowania samochód osobowych można przełożyć na jednoślady?

Z roku na rok rośnie liczba rejestracji jednośladów wyposażonych w silniki o pojemności 125 cm3. Tylko w tym roku – według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego – przybyło 2682 takich motocykli, co stanowi ponad 42 procent całego rynku. W najbliższych miesiącach – jak pokazują statystki sprzedaży z ubiegłych lat – udział ten może znacząco wzrosnąć. Najczęściej na zakup tych motocykli decydują się kierowcy samochodów osobowych, dla których stanowią alternatywę do poruszania się w zakorkowanym ruchu miejskim.

Zwiększenie zainteresowania małymi motocyklami ma swoje odzwierciedlenie w sprzedaży naszych produktów. Z jednej strony dynamika idzie w parze z rozpoczęciem sezonu użytkowania jednośladów, z drugiej z wzrostem ich rejestracji w poszczególnych miesiącach. W tej puli znajdują się zarówno fabrycznie nowe motocykle, jak i używane. W obu przypadkach wystarczy poznać podstawowe zasady serwisowania jednośladów.

Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w Total Polska - Ewa Kalinowska

 

Podobnie jak w samochodach osobowych podstawowym produktem smarnym jest olej silnikowy. Jego wybór uzależniony jest od konstrukcji jednostki dwu- lub czterosuwowej. W przypadku produktów Elf jest to wyraźnie zaznaczone na etykiecie lub w nazwie, np. MOTO 2 lub MOTO 4.

 

Kolejnym wyznacznikiem jest przeznaczenie motocykla, Elf dzieli je na Cruise, Road, Tech oraz Race. W przypadku jednośladów do 125 cm3 mogą to być oleje także do skuterów, np. Elf SCOOTER 2 STREET lub MOTO SCOOTER 4 MAXI CITY. Dokładne informacje o specyfikacji dostępne są w książce serwisowej pojazdu, a także na stronie internetowej, np. www.elf.com.pl

 

Olej silnikowy w motocyklach zmieniany jest z większą częstotliwością niż w samochodach. Z reguły co roku, na wiosnę, czyli przed rozpoczęciem sezonu. Wraz z nim należy założyć nowym filtr. Warto go systematycznie nasączać specjalnym produktem, np. Elf MOTO AIR FILTER OIL. Takie zabiegi powinny zapewnić optymalne smarowanie silnika do następnego roku, w tym także podczas zimowego przestoju.

O ile w samochodach osobowych rzadziej wymienia się olej w przekładni, to w motocyklach trzeba to robić regularnie. Specyfikacje tych produktów również określa producent, a te mogą być skrajnie różne. Np. Elf oferuje oleje MOTO GEAR o lepkości 10W40 i 80W90.

 

Istotną różnicą w serwisowaniu jest olej w amortyzatorach. Konstrukcje jednośladów wymagają systematycznej kontroli i wymiany. Nie jest to trudne zadanie, pod warunkiem wiedzy na temat lepkości. Elf oferuje FORK OIL w przedziale od 5W do 20W. Różne lepkości oznaczają inna charakterystykę pracy zawieszenia. Dlatego istotne jest a by dobierać odpowiedni produkt.

 

Bardzo ważnym elementem motocykla jest serwisowanie układu hamulcowego. Musi on sprostać wysokim obciążeniom przy zachowaniu maksymalnej efektywności. Tutaj nie ma kompromisów dlatego zaleca się stosowanie płynu o jakości DOT 5.1.

 

Kolejną częścią jest łańcuch napędowy, który dodatkowo narażony jest na zabrudzenia drogowe. Niezbędnym w utrzymaniu jego czystości i sprawności jest Elf MOTO CHAIN LUBE. To chyba najczęściej stosowany produkt w sezonie motocyklowym.

 

Pomimo, że większy zakres czynności serwisowych przypada na początku sezonu motocyklowego, warto przeprowadzić je także po zakupie używanego jednośladu. Dzięki temu użytkownik będzie miał stuprocentową pewność, że zastosowane oleje i smary spełniają wymagania określone przez producenta pojazdu.

Większe zainteresowanie produktami Elf do motocykli przekłada się także na usługi w warsztacie samochodowym. Co ważne, zwiększenie dotychczasowego zakresu działalności o jednoślady nie stanowi dla mechanika większego wyzwania i nie wymaga dodatkowych nakładów inwestycyjnych. Za jakością produktów ELF stoi wieloletnie doświadczenie marki w sportach motorowych. To nie tylko samochody osobowe, ale też jednoślady i quady. Miejscem ich testów są zarówno bezdroża Rajdu Dakar, jak i utwardzone nawierzchnie torów wyścigowych serii Moto GP i Superbike..

kierownik działu technicznego Total Polska - Andrzej Husiatyński

 

Źródło: Total

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).