Szersza oferta układów kierowniczych i osprzętu Bosch do pojazdów użytkowych | MOTOFAKTOR

Szersza oferta układów kierowniczych i osprzętu Bosch do pojazdów użytkowych

Oferta układów kierowniczych i elementów osprzętu Boscha do pojazdów użytkowych rozszerzyła się o 144 numery katalogowe.

Układy skręcania kół osi tylnej są często poddawane dużym obciążeniom, zwłaszcza w przypadku specjalnych pojazdów z wieloma osiami i ciężkimi zabudowami lub pojazdów przewożących bardzo ciężkie ładunki.

 

W zależności od miejsca użytkowania mogą one również wykazywać zwiększone ryzyko uszkodzenia. Dotyczy to cystern do przewozu paliwa, wywrotek lub śmieciarek. Dlatego zalecane jest regularne sprawdzanie podzespołów oraz ich wymiana w razie potrzeby.

 

W celu zapewnienia najwyższego możliwego bezpieczeństwa pojazdu i szybkiej wymiany bezpośrednio w pojeździe, firma Bosch poszerzyła swoją ofertę w zakresie układów skręcania kół osi tylnej i elementów osprzętu do pojazdów użytkowych o dodatkowe 144 nowe numery katalogowe.

 

Rozszerzone portfolio obejmuje części zamienne, takie jak: siłowniki robocze, przeguby kulowe, zbiorniki oleju, akumulatory hydrauliczne, zawory ograniczające przepływ, ramiona przekładni kierowniczej, zawory i wskaźniki przepływu.

Zasada działania układu skręcania kół osi tylnej

Hydrauliczne układy skręcania kół osi tylnej (ang. Rear Axle Steering, RAS) to układy kierownicze do pojazdów użytkowych, przenoszące hydrostatycznie ruch skręcania kół osi przedniej na oś tylną. W przypadku układu RAS hydrostatyczne przeniesienie następuje z głównego siłownika na przedniej osi, przewodami hydraulicznymi do siłownika na tylnej osi.

 

Natomiast w sterowanym elektronicznie układzie skręcania osi tylnej (RAS-EC), koła tylne skręcane są, za pomocą siłownika, aktywowanego przez hydrauliczny zawór sterujący, regulowany przez elektroniczną jednostkę sterującą.

 

W porównaniu do pojazdów wyposażonych jedynie w układ kierowniczy przedniej osi, układy skręcania kół osi tylnej dają wiele zalet, takich jak poprawiona dynamika jazdy, zmniejszony promień skrętu i mniejsze zużycie opon. Dzięki zwartej konstrukcji i niewielkiej liczbie części, układy skręcania kół osi tylnej są również łatwe w serwisowaniu.

 

Źródło: Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).