Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze. Program szkoleń obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną wykonywaną w oparciu o urządzenia Texa.
Prezentowany poniżej program kursów obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne umożliwiające zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu:
P5C – Podstawy diagnostyki samochodów osobowych – obejmują zakres procedur autodiagnostyki oraz zasad działania sterowników elektronicznych i norm kontroli emisji spalin w samochodach osobowych. Omawiają praktyczne przykłady wykorzystania oprogramowania IDC5 CAR (strony Błędy, Stany, Parametry, Aktywacje, Regulacje i Schematy Elektryczne) dotyczące Toyoty Yaris, Fiata Pandy i Fiata Cromy.
PASS THRU– Procedury diagnostyki PASS THRU – Cel szkolenia: zapoznanie się z procedurami dostępu do stron WEB, w których producenci pojazdów udostępniają wszelkie informacje niezbędne do wykonania konfiguracji systemów, napraw i przeglądy swoich pojazdów: formularze przeglądów, schematy elektryczne, opisy kodów usterek, instrukcje napraw itp.
S7C– Zasady działania i diagnostyki systemu hybrydowego Toyota – Cel szkolenia: zrozumienie działania różnych typów pojazdów hybrydowych i poznanie różnic między systemami Mild Hybrid i Full Hybrid. Zdobycie kompetencji i pojęć niezbędnych do pracy z pojazdami hybrydowymi Grupy Toyota. Wiedza na temat diagnostyki, obsługi i napraw pojazdów hybrydowych, stosując odpowiednie procedury, aby uczynić je bezpiecznymi i pracować bez ryzyka.
D1A – Techniki procedur diagnostycznych maszyn rolniczych – obejmuje podstawy diagnostyki i autodiagnostyki systemów sterowanych elektroniczne w pojazdach rolniczych. Dostarcza szereg informacji z zakresu sterowania silnika, skrzyni biegów, podnośników, problematyki sieci CAN. Przedstawia sposoby kalibracji i regulacji skrzyń biegów, podnośników itp. Ćwiczenia praktyczne obejmują diagnostykę manualną oraz diagnostykę szeregową, wykonywaną na pojazdach marek: NEW HOLLAND i/lub JOHN DEERE.
ADAS – Kalibracja kamer i radarów – uczestnik zapoznaje się m.in. z obecnie stosowanymi systemami wsparcia kierowcy oraz elementami wchodzącymi w ich skład. Poznaje procedury kalibracji oraz niezbędne oprzyrządowanie. Cześć praktyczna obejmuje przeprowadzenie diagnostyki i kalibracji radarów ACC na przykładzie VW oraz Mazda.
D1T – Techniki procedur diagnostycznych pojazdów ciężarowych – uczestnik pozna podstawowe systemy elektroniczne oraz obsługowe występujące w pojazdach ciężarowych oraz podstawy ich naprawy. Zaznajamia się z zasadami korzystania ze schematów elektrycznych i biuletynów technicznych z oprogramowani IDC5. Podczas części praktycznej pozna podstawową charakterystykę diagnostyki m.in. EDC, PLD, Common Rail, ABS i EBS, systemów zawieszenia, skrzyń biegów itd.
D3T – Procedury kalibracji i regulacji w pojazdach ciężarowych – po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafić m.in. interpretować wyniki testów diagnostycznych w silnikach Iveco Cursor oraz Tector; pozna procedurę regulacji elektronicznych po wymianie komponentów takich jak wtryskiwacze, pompa paliwa, elektroniczny osuszacz. Przeprowadzona zostanie interpretacja: klasyfikacji wtryskiwaczy, resetowania filtra osuszacza w Volvo, wymiana APM w Renault i inne.
G20 – Zaawansowane ustawienia układów hamulcowych w naczepach i przyczepach – omawia zasady funkcjonowania i strukturę takich układów jak EBS WABCO, EBS KNORR-Bremse i EBS HALDEX stosowanych w naczepach, a także z metody ich napraw. Omawia strukturę systemu EBS, elektroniczny korektor siły hamowania, modulator EBS, zawór przekaźnikowy EBS i ABS, itd. Cześć praktyczna obejmuje regulacje z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych: przeniesienie konfiguracji, parametryzacja jednostki sterującej itp.
G21 – Systemy selektywnej redukcji katalitycznej SCR/ADBLUE – obejmuje wiedzę na temat różnych typów układów obecnych na rynku oraz udziela wskazówek przeprowadzania ich diagnostyki. Zapoznaje z systemami oczyszczania spalin, podstawami funkcjonowania katalizatora SCR. Zajęcia praktyczne obejmują przeprowadzenie diagnostyki układu AdBlue, szczegółowe omówienie testów oraz ustawień niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu AdBlue.
Szkolenia odbywają się w niewielkich grupach, a uczestnictwo w nich możliwe jest jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu.
Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację wirusową, szkolenia odbywać się będą w formie stacjonarnej lub zdalnej. Texa zastrzega sobie prawo do odwołania, zmiany terminu lub formy szkoleń. Uczestnicy zostaną poinformowani o szczegółach najpóźniej na 24h przed terminem odbywającego się szkolenia.
Źródło: Texa