Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze. Program szkoleń obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną wykonywaną w oparciu o urządzenia Texa. W najbliższym cyklu szkoleń zadebiutują 2 nowe szkolenia – Procedury Diagnostyki Pass Thru oraz szkolenie S07 z procedur diagnostyki samochodów hybrydowych.
Prezentowany poniżej program kursów obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne umożliwiające zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu:
D1T – Techniki procedur diagnostycznych pojazdów ciężarowych – uczestnik pozna podstawowe systemy elektroniczne oraz obsługowe występujące w pojazdach ciężarowych oraz podstawy ich naprawy. Zaznajamia się z zasadami korzystania ze schematów elektrycznych i biuletynów technicznych z oprogramowani IDC5. Podczas części praktycznej pozna podstawową charakterystykę diagnostyki m.in. EDC, PLD, Common Rail, ABS i EBS, systemów zawieszenia, skrzyń biegów itd.
Szczegółowy opis szkolenia D1T.
D3T – Procedury kalibracji i regulacji w pojazdach ciężarowych – po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafić m.in. interpretować wyniki testów diagnostycznych w silnikach Iveco Cursor oraz Tector; pozna procedurę regulacji elektronicznych po wymianie komponentów takich jak wtryskiwacze, pompa paliwa, elektroniczny osuszacz. Przeprowadzona zostanie interpretacja: klasyfikacji wtryskiwaczy, resetowania filtra osuszacza w Volvo, wymiana APM w Renault i inne.
Szczegółowy opis szkolenia D3T.
PASS THRU – Procedury diagnostyki PASS THRU – Cel szkolenia: zapoznanie się z procedurami dostępu do stron WEB, w których producenci pojazdów udostępniają wszelkie informacje niezbędne do wykonania konfiguracji systemów, napraw i przeglądy swoich pojazdów: formularze przeglądów, schematy elektryczne, opisy kodów usterek, instrukcje napraw itp.
P5C – Podstawy diagnostyki samochodów osobowych – obejmują zakres procedur autodiagnostyki oraz zasad działania sterowników elektronicznych i norm kontroli emisji spalin w samochodach osobowych. Omawiają praktyczne przykłady wykorzystania oprogramowania IDC5 CAR (strony Błędy, Stany, Parametry, Aktywacje, Regulacje i Schematy Elektryczne) dotyczące Toyoty Yaris, Fiata Pandy i Fiata Cromy.
Szczegółowy opis szkolenia P5C.
ADAS – Kalibracja kamer i radarów – uczestnik zapoznaje się m.in. z obecnie stosowanymi systemami wsparcia kierowcy oraz elementami wchodzącymi w ich skład. Poznaje procedury kalibracji oraz niezbędne oprzyrządowanie. Część praktyczna obejmuje przeprowadzenie diagnostyki i kalibracji radarów ACC na przykładzie VW oraz Mazda.
Szczegółowy opis szkolenia ADAS.
D1A – Techniki procedur diagnostycznych maszyn rolniczych – obejmuje podstawy diagnostyki i autodiagnostyki systemów sterowanych elektroniczne w pojazdach rolniczych. Dostarcza szereg informacji z zakresu sterowania silnika, skrzyni biegów, podnośników, problematyki sieci CAN. Przedstawia sposoby kalibracji i regulacji skrzyń biegów, podnośników itp. Ćwiczenia praktyczne obejmują diagnostykę manualną oraz diagnostykę szeregową, wykonywaną na pojazdach marek: New Holland i/lub John Deere.
Szczegółowy opis szkolenia D1A.
S07 – Procedury diagnostyki samochodów hybrydowych – Cel szkolenia: zrozumienie działania różnych typów pojazdów hybrydowych i poznanie różnic między systemami Mild Hybrid i Full Hybrid. Zdobycie kompetencji i pojęć niezbędnych do pracy z pojazdami hybrydowymi Grupy Toyota. Wiedza na temat diagnostyki, obsługi i napraw pojazdów hybrydowych, stosując odpowiednie procedury, aby uczynić je bezpiecznymi i pracować bez ryzyka.
G20 – Zaawansowane ustawienia układów hamulcowych w naczepach i przyczepach – omawia zasady funkcjonowania i strukturę takich układów jak EBS WABCO, EBS Knorr-Bremse i EBS Haldex stosowanych w naczepach, a także z metody ich napraw. Omawia strukturę systemu EBS, elektroniczny korektor siły hamowania, modulator EBS, zawór przekaźnikowy EBS i ABS, itd. Cześć praktyczna obejmuje regulacje z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych: przeniesienie konfiguracji, parametryzacja jednostki sterującej itp.
Szczegółowy opis szkolenia G20.
G21 – Systemy selektywnej redukcji katalitycznej SCR/ADBLUE – obejmuje wiedzę na temat różnych typów układów obecnych na rynku oraz udziela wskazówek przeprowadzania ich diagnostyki. Zapoznaje z systemami oczyszczania spalin, podstawami funkcjonowania katalizatora SCR. Zajęcia praktyczne obejmują przeprowadzenie diagnostyki układu AdBlue, szczegółowe omówienie testów oraz ustawień niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu AdBlue.
Szczegółowy opis szkolenia G21.
Szkolenia odbywają się w niewielkich grupach, a uczestnictwo w nich możliwe jest jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu. Zgłoszenia na szkolenie można dokonać:
Liczba miejsc ograniczona.
Źródło: Texa