Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na szybkie i niezawodne ładowanie na publicznych stacjach ładowania, Stellantis rozszerza dostęp do szybkiego ładowania dla swoich klientów pojazdów elektrycznych, jak i klientów tego typu samochodów każdej innej marki, współpracując z dwoma kluczowymi partnerami: siecią dealerów Stellantis, która zapewni lokalizacje, oraz wybranymi renomowanymi operatorami punktów ładowania (CPO), którzy będą inwestować, rozwijać i obsługiwać stacje ładowania.
Stawiając sobie jako priorytet komfort klientów i łatwość ładowania, każda lokalizacja ma posiadać kilka stacji szybkiego ładowania, co pozwoli sieci sprzedaży zapewnić bezproblemowe i najlepsze w swojej klasie doświadczenia w zakresie ładowania. Korzyścią dla dealerów ma być zwiększona ich widoczność oraz ruch w salonie, a także pozyskanie nowych klientów samochodów elektrycznych przy jednoczesnym oferowaniu nowych usług swoim lojalnym klientom. Klienci pojazdów elektrycznych Stellantis mają mieć dostęp do preferencyjnych taryf ładowania za pośrednictwem aplikacji Free2move Charge Go oraz mieć możliwość przetestować i zapoznać się z ładowaniem na publicznych stacjach ładowania, poznając ekosystem pojazdów elektrycznych.
„Projekt stanowi synergiczne partnerstwo między spółką Free2move Charge Europe, kierowaną przez Magdalenę Jabłońską, wraz z naszym światowej klasy zespołem Europe Retail, najlepszą w swojej klasie siecią dealerów i kluczowymi partnerami CPO, zjednoczonymi w ramach jednego wyzwania: sprostania oczekiwaniom naszych Klientów w zakresie punktów ładowania o dużej mocy. Czterokierunkowe podejście, które zapewni płynne, przystępne cenowo i cenne doświadczenie w zakresie ładowania wszędzie tam, gdzie nasi klienci tego potrzebują” – powiedział Ricardo Stamatti, starszy wiceprezes ds. globalnego ładowania i energii Stellantis.
„Nowe stacje szybkiego ładowania w sieci Stellantis połączą zarówno klientów, jak i dealerów Stellantis w tej samej zrównoważonej i słusznej podróży” – powiedział Danilo Annese, dyrektor ds. globalnej sieci sprzedaży detalicznej Stellantis.
Prezesi europejskich stowarzyszeń dealerów marek Stellantis podzielają podejście i strategię win-win:
Program, działający w oparciu o model biznesowy third-party, umożliwi określonym dealerom wejście do programu bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych, jednocześnie przyciągając potencjalnych nowych klientów samochodów elektrycznych poprzez oferowanie nowych usług o wartości dodanej, a tym samym stając się ważnym punktem użyteczności publicznej dla rosnącej liczby pojazdów elektrycznych.
-
Rozbudowa infrastruktury ładowania i zapewnienie mobilności elektrycznej wszystkim klientom koncernu Stellantis ma zasadnicze znaczenie dla przyspieszenia realizacji planu strategicznego Dare Forward 2030 Stellantis, którego celem jest osiągnięcie do 2030 roku 100% udziału sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych (BEV) w Europie i 50% udziału sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (BEV) w Stanach Zjednoczonych. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.
Źródło: Stellantis