Szyby przednie pełnią podwyższoną funkcję ochronną i częściowo odgrywają decydującą rolę w bezpieczeństwie pojazdu. Nie tylko zapobiegają przedostawaniu się wiatru, brudu, owadów, deszczu i innych czynników zewnętrznych do wnętrza kabiny pasażerskiej, ale także pomagają podeprzeć konstrukcję kabiny i zapewniają pewien stopień izolacji akustycznej.
Ogólnie rzecz biorąc, coraz większe znaczenie zyskują obszary elektroniki i technologii czujników w pojazdach, co ostatecznie wpływa również na szyby przednie. W grupie produktów „Body” na portalu partnerów Diesel Technic dostępnych jest ponad 130 szyb przednich. Ponadto klienci mogą znaleźć na platformie ramy uszczelniające, szyby boczne, pióra wycieraczek, ramiona wycieraczek, mechanizmy wycieraczek i silniki wycieraczek, odpowiednie dla szerokiej gamy marek pojazdów, takich jak DAF, Fiat, Ford, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Scania i Volvo.
Aby mieć pewność, że szyby przednie dotrą do klientów bezpiecznie i w jednym kawałku, Diesel Technic dużą wagę przywiązuje również do wytrzymałego, odpornego na stłuczenie opakowania. Służy ono także środowisku, bo w większości wykonano je z tektury i zawiera jedynie kilka elementów z tworzywa sztucznego.
Szyby czołowe marki DT Spare Parts spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Szkło składa się z trzech warstw, przy czym dwie warstwy szkła są połączone warstwą polimeru. W razie wypadku ta laminowana warstwa gwarantuje, że stłuczona szyba pozostanie nienaruszona i żadne duże, ostre odłamki szkła nie będą stanowić zagrożenia dla pasażerów. Jakość zawdzięczamy Systemowi Jakości Diesel Technic (DTQS), który sprawdza jakość produktów poprzez testy wydajności i żywotności na wysoce wyspecjalizowanych systemach i stanowiskach testowych. Wszystkie szyby przednie marki DT Spare Parts są zgodne również z obowiązującymi wytycznymi ECE.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo i komfort w pojeździe, wiele szyb przednich firmy DT Spare Parts zdobywa punkty dzięki zintegrowanemu podgrzewaniu szyby przedniej. Wbudowane przewody grzejne są szczególnie praktyczne w niskich temperaturach, ponieważ topią śnieg i lód oraz zapobiegają zaparowaniu szyby przedniej, co zapewnia jej przejrzystość i dobrą widoczność. Aby nie uszkodzić styków odpowiednich złączy, należy je wcześniej rozłączyć przed demontażem szyby np. przy demontażu szyby w przypadku uszkodzenia.
Jeśli szyby przednie są czarne na krawędziach, oznacza to nowszy model i że szyba jest wklejona. W filmie PS Tips specjalista ds. części Niklas wyjaśnia, dlaczego jest to zaleta: Wklejenie nie tylko szczególnie dobrze uszczelnia, ale także pełni funkcję związaną z bezpieczeństwem. Dzieje się tak dlatego, że wklejenie szyby przedniej stabilizuje całą kabinę pasażerską. Inny wariant przedstawia przednią szybę bez czarnej krawędzi, którą zwykle stosuje się z gumowymi ramkami. Dotyczy to głównie starszych modeli pojazdów – mówi Niklas.
Oznaczenia na szybach zawierają wszystkie wymagane szczegóły i dostarczają informacji m.in. o wprowadzeniu na rynek europejski, producencie, typie szyby i konstrukcji.
Źródło: Diesel Technic