Zespół inżynierów w amerykańskim centrum badawczo-rozwojowym Arnott skupia się na ciągłym monitorowaniu układów kontroli jazdy stosowanych przez różnych producentów samochodów. Jest to proces o tyle trudny, iż strategia kontroli tłumienia stanowi kombinację wymagań producentów pojazdów i oferty poddostawców dostarczających te systemy. W rzeczywistości każdy sterownik działa nieco inaczej, znacznie różnią się także stosowane algorytmy, nawet w przypadku zastosowania tego samego projektu amortyzatora!
Aby zaprojektować i wdrożyć tę technologię na rynku aftermarket, zawór eRide zaprojektowany przez firmę Arnott musiał być w pełni funkcjonalny i działać w połączeniu różnymi ustawieniami sterowników i zaworów. Przykładowo czas reakcji, czyli szybkość przełączania pomiędzy różnymi ustawieniami amortyzatora, może być skrajnie różny w zależności od ustawień systemu. Niewielka zmiana w tym zakresie może spowodować lepsze osiągi konkretnego modelu auta, ale pogorszyć innego. Opracowana przez Arnott technologia eRide może być stosowana jako zamiennik dowolnego amortyzatora z systemem ciągłej adaptacji tłumienia z wewnętrznym zaworem. Zawory innego typu są obecnie przedmiotem badań i amortyzatory wyposażone w odpowiednie rozwiązania zostaną wprowadzone na rynek później.
Ciągła współpraca wielu zespołów projektowych umożliwiła zaprojektowanie technologii spełniającej lub wykraczającej poza standardy OE i możliwej do zastosowania w wielu różnych aplikacjach!
Artykuł sponsorowany przez Arnott