Technologia ENLITEN będzie od teraz dostępna w oponach Turanza Eco, opracowanych specjalnie dla nowego Golfa VIII od Volkswagena. Ultra lekkie opony wykonane w Technologii ENLITEN zapewniać mają maksymalnie niski opór toczenia, pozwalać ograniczyć ilość surowców potrzebnych do ich produkcji, świetnie sprawdzać się na mokrej nawierzchni i być odporne na zużycie. Wszystkie te cechy sprawiać mają, że będą bardziej przyjazne dla środowiska, a dzięki obniżonej masie ułatwiać będą także prowadzenie auta i zwiększać dynamikę, a co za tym idzie pozwalać czerpać maksymalną przyjemność z jazdy.
Projektując nowego Golfa VIII Volkswagen potrzebował opon, które zapewnią maksymalnie niski opór toczenia i świetne parametry w pozostałych obszarach. W odpowiedzi na to Bridgestone stworzył opony Turanza Eco wykonane w Technologii ENLITEN, które gwarantować mają najlepsze w swojej kategorii parametry oporu toczenia, potwierdzone etykietą UE klasy A.
Jedną z głównych cech wyróżniających tą oponę jest sposób, w jaki ma poprawiać prowadzenie pojazdu. Ma być to możliwe dzięki połączeniu unikalnych materiałów wykorzystanych do stworzenia ENLITEN i nowego procesu mieszania gumy, co zaowocować miało stworzeniem opon wyjątkowo odpornych na ścieranie i o świetnej przyczepności.
Dodatkowo trójwymiarowy wzór bieżnika, ma gwarantować maksymalne osiągi opony Turanza Eco ENLITEN na mokrej nawierzchni, potwierdzone etykietą EU z klasą B. Wszystkie rozwiązania dotyczące konstrukcji i procesu tworzenia opony zastosowano, aby dodatkowo ulepszyć prowadzenie Volkswagena Golfa VIII, a co za tym idzie zagwarantować jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Opony ENLITEN gwarantować mają opór toczenia, który według zapewnień Bridgestone nawet o 30% mniejszy niż w przypadku standardowych opon letnich klasy premium*, co z kolei ma obniżać spalanie paliwa i emisję CO2. Opony z Technologią ENLITEN mają pozwalać dodatkowo obniżyć spalanie, dzięki temu, że ważą nawet o 20% mniej niż porównywalne opony letnie klasy premium*. Oznacza to, że do produkcji jednej opony potrzeba nawet 2 kilogramy surowców mniej – czyli jest to kolejna korzyść dla środowiska, zarówno z punktu widzenia oszczędności surowców, jak i utylizacji opon po okresie eksploatacji.
Model 205/55R16 91H Turanza Eco ENLITEN zaprojektowano w ośrodku badawczo-rozwojowym Bridgestone EMIA w Rzymie i wyprodukowano w Hiszpanii. Europejską premierę opon zaplanowano na sierpień 2020 r.
Do tej pory podkreślaliśmy, że Technologia ENLITEN to przełom w obszarze dbałości o środowisko. Jednak warto pamiętać też o tym, jak korzystnie to rozwiązanie wpływa na doświadczenia płynące z jazdy samochodem. Niski opór toczenia opony i jej niewielka waga sprawiają, że Turanza Eco ENLITEN zwiększa również dynamikę prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne w przypadku silników o mniejszej mocy. To niesamowite, że dzięki współpracy z Volkswagenem możemy teraz w praktyce doświadczać różnych korzyści, jakie niesie ze sobą Technologia ENLITEN, zarówno pod względem ekologii, jak i przyjemności z jazdy.
Wiceprezes ds. oryginalnego wyposażenia w Bridgestone EMIA - Mark Tejedor
*Na podstawie wewnętrznych danych Bridgestone, które zestawiają ze sobą letnie opony klasy premium w tym samym rozmiarze (92Y 225/40R18 XL), posiadające i nieposiadające technologii ENLITEN .
Źródło: Bridgestone