Technologia Hybrid Core w częściach Moog | MOTOFAKTOR

Technologia Hybrid Core w częściach Moog

Wahacze Moog są wykonane w technologii Hybrid Core, która ma zapewniać im wyższą trwałość. Producent skupił się na udoskonaleniu sworzni i ich panewek.

 

Wymiana wahaczy z powodu zużycia sworzni jest wyjątkowym marnotrawstwem. Tam, gdzie sworznie są zintegrowane w zasadzie nie ma innego sposobu na naprawę – na złom trafiają całe tony takich wymontowanych elementów. Jedynym sposobem rozwiązania problemu jest poprawa jakości i wytrzymałości sworzni. I właśnie taki cel postawili przed sobą konstruktorzy Moog. Postanowili go osiągnąć redukując tarcie wewnątrz przegubów kulowych i zwiększając wytrzymałość samych współpracujących elementów (panewek i samych trzpieni).

Technologia Hybrid Core

Hybrid Core Technology (technologia hybrydowego rdzenia) polega na zastosowaniu specjalnego materiału do produkcji panewek sworzni wahaczy. Jest on wytrzymalszy i stwarza mniejsze opory tarcia. Badania wykazały zmniejszenie momentu obrotowego koniecznego do ruchu sworznia średnio o 40% i mniejszy wzrost ugięcia lub poluzowania w porównaniu z dotychczasową konstrukcją. Ponadto indukcyjna obróbka cieplna sworznia spowodowała, że wytrzymałość zmęczeniowa, a tym samym żywotność sworznia, osiągnęła wielokrotnie wyższy poziom. Oznacza to, że elementy zawieszeń Moog ze sworzniami wykonanymi w technice Hybrid Core Technology są znacznie trwalsze od starszych, zwyczajnych odpowiedników.

Sekrety panewki

„Sekretnym” materiałem, z którego wykonano nowatorskie panewki sworzni jest włókno węglowe połączone z PTFE. Hybrydowa konstrukcja ma zwiększoną odporność na odkształcenia, co powoduje wydłużenie żywotności gniazda.

Indukcyjna obróbka cieplna

Badania wykazały również, że zastosowanie obróbki cieplnej w określonych obszarach sworznia zwiększa jego trwałość zmęczeniową, co sprawia, że cały ten element jest wielokrotnie mocniejszy i trwalszy.

Innowacje w zasięgu ręki

Opisywany system, który obejmuje panewkę z włókna węglowego i hartowany indukcyjnie trzpień kulowy znalazł zastosowanie w przegubach kulowych, wahaczach poprzecznych i trójkątnych, drążkach i końcówkach drążków kierowniczych.

Rynek części zamiennych do zawieszeń jest niestety przepełniony produktami niskiej jakości, które kuszą atrakcyjną ceną, ale nie wytrzymują nawet kilku miesięcy. Klientom bardzo trudno zweryfikować ich jakość na etapie zakupu, ponieważ bez rozbierania nie da się ocenić takich elementów jak np. sworznie. Jedynym rozsądnym – z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia – posunięciem wydaje się ograniczenie zakupów do renomowanych marek. Moog oferując linię zawieszeń wykonanych w technologii Hybrid Core jasno deklaruje, że pod względem wytrzymałości są to produkty z górnej półki, którym warto zaufać – mówi Jerzy Dziamski, ekspert Garage Gurus.

 

Źródło: Tenneco

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).