W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są takie przypadki gdzie z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku. Poniżej jest opisana operacja prawidłowego demontażu tego elementu jak i nieprawidłowego co w konsekwencji prowadzi do uszkodzenia gniazda belki silnika. Po nieprawidłowej operacji jest konieczna wymiana całej belki silnika.
1. W pierwszym kroku należy użyć środka smarującego połączenia między podkładką a tuleją wewnętrzną.
2. Następnie należy usunąć podkładkę podważając ją z obu stron uderzając młotkiem w tuleję wewnętrzną.
3. Poprzednie czynności spowodują odłączenie podkładki od tulei wewnętrznej.
4. Pod belkę należy podłożyć tuleję (2) Wyciskamy tuleję wewnętrzną naciskając z odpowiednią siłą na trzpień (1) co spowoduje zerwanie się gumy i jej demontaż.
5. Na zdjęciu widoczna wyprasowana tuleja wewnętrzna z belki.
6. Używając piły do metalu rozcinamy pozostałą gumę oraz tuleję zewnętrzną uważając aby nie uszkodzić gniazda w belce silnika.
7. Aby usunąć tuleję zewnętrzną z gniazda należy spryskać środkiem smarnym miejsce łączenia tulei zewnętrznej z gniazdem.
8. Następnie trzeba przyłożyć śrubokręt do pobijania w miejscu rozciętej tulei zewnętrznej i kilkakrotne uderzyć w niego młotkiem.
9. Na zdjęciu widoczna zdemontowana tuleja z belki silnika.
1. Nie należy wyprasowywać tulei z gniazda belki nie demontując wcześniej podkładki. Spowoduje to uszkodzenie belki gdyż podkładka opiera się na gnieździe i w efekcie wyprasujemy tuleję razem z gniazdem. Nie będzie możliwości wprasowania nowej, właściwej tulei.
2. Na zdjęciu widoczna tuleja po niewłaściwym demontażu wraz z elementami gniazda.