Zaliczane w przeciągu ostatniej dekady do jednej z najbardziej niezawodnych technologii z zakresu układu zawieszenia w branży, produkowane przez Tenneco układy CVSA stały się częścią Dynamicznego Systemu Kontroli Stabilności Jaguar Land Rover. System ten identyfikuje w czasie rzeczywistym warunki jazdy oraz samą drogę, niezależnie regulując pracę każdego tłumika, co przekłada się na wygodniejszą jazdę, którą można łatwiej kontrolować.
Za pomocą nieustannego dostosowywania tłumików, odznaczająca się wysoką precyzją technologia CVSA firmy Tenneco umożliwia kierowcom prowadzenie samochodu w sposób optymalnie wyważony i wygodny. Segment kompaktowych SUV-ów jest szybko rozwijającym się i konkurencyjnym segmentem, a zaawansowana technologia układów zawieszenia Tenneco zapewnia klientom OE sposób na wyróżnienie swoich modeli wśród konkurentów na rynku. Ponadto, klienci mogą korzystać z większej wygody, kontroli oraz swobody, tak aby wybrane rozwiązanie spełniało ich potrzeby.
starszy wiceprezes, Tenneco Global Ride Control - Neville Rudd
Do modeli Jaguara E-PACE firma Tenneco dostarcza przednie kolumny i tylne amortyzatory produkowane w zakładach w Gliwicach oraz czeskich Hodkovicach, a także układy zawieszenia CVSA pochodzące z hiszpańskiego zakładu w Ermua.
Ciągle Zmienna Semi-Aktywna (CVSA2) technologia zawieszeń Tenneco, sprawdzona i zainstalowana w ponad 40 modelach pojazdów, nieustannie rozpoznaje warunki panujące na drodze oraz warunki prowadzenia pojazdu, przy jednoczesnym dostrojeniu, w czasie rzeczywistym, do poziomu drgań, celem zapewnienia najwyższej klasy komfortu oraz łatwości prowadzenia pojazdu. Każdy sterowany elektronicznie amortyzator jest połączony z centralnym elektronicznym modułem sterującym (ECU), który umożliwia zestrajanie ustawień procesu wytłumiania drgań co 10 milisekund, w oparciu o odczyty czujników monitorujących przyspieszenia w układzie koła, przemieszczanie się nadwozia oraz kąt skrętu. Montowany na zewnątrz elektroniczny zawór łączy się ze sterownikiem trybu jazdy pojazdu, co przekłada się na to, że kierowcy mogą wybrać takie ustawienia wytłumiania, które spełniają ich oczekiwania.
Kierowcy oczekują dzisiaj od swoich pojazdów większego komfortu oraz niezawodności, a zarazem zróżnicowanych doznań w czasie jazdy. Technologia CVSA, podobnie jak pozostałe technologie z asortymentu Inteligentnych Układów Zawieszenia Monroe, oferuje rozwiązania z zakresu układów zawieszenia, charakteryzujące się wysoką umiejętnością dostrojenia, gwarantujące optymalną kontrolę, wygodę oraz przyczepność do nawierzchni w różnorodnych warunkach prowadzenia pojazdu.
- Neville Rudd
Model XC40 stanowi uzupełnienie modeli średniej wielkości Volvo XC60 oraz pełnowymiarowych modeli XC90 typu SUV. W obu modelach zabudowano technologię zawieszenia Tenneco CVSA. Tenneco będzie dostarczać układy CVSA na potrzeby Volvo prosto ze swojego zakładu w hiszpańskiej Ermua.
CVSA2 to semi-aktywna technologia zawieszeń zaprojektowana na bazie lekkiego amortyzatora. W jego skład wchodzą dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektro-hydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgań w zakresie ściskania i odboju. Technologia ta umożliwia elastyczny zakres dostrojenia pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, co z kolei zapewnia wyższy poziom komfortu, przemieszczania i stabilności. Początkowo były one zaprojektowane do stosowania
w samochodach sportowych o wysokich osiągach, a najnowsza generacja technologii CVSA2 została zaadaptowana do zastosowań w pojazdach typu SUV. Moduły narożne CVSA2 mają zintegrowane jarzma aluminiowe i mogą być instalowane ze sprężynami zwojowymi (jak w przypadku pojazdów klasy G) lub ze sprężynami pneumatycznymi.
Wzrastające zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania zawieszeń w licznych segmentach pojazdów potwierdzają nasze badania preferencji klientów skorelowane z rosnącą popularnością naszego asortymentu produktów Inteligentnego Zawieszenia Monroe. Będąca jedną z naszych najbardziej zaawansowanych ofert, najnowsza generacja naszej technologii CVSA2 łączy w sobie udowodnione zalety zachowania się pojazdu na drodze, bezkonkurencyjne zdolności jazdy terenowej i zaawansowane możliwości dostosowywania komfortu jazdy w pojazdach typu SUV.
prezes, Ride Performance, Tenneco - Martin Hendricks
Źródło: Tenneco