Innowacyjny nowy hybrydowy materiał cierny łączy zalety kompozytów o niskiej zawartości stali (LS) i bezazbestowo-organicznych (NAO) w jednej koncepcji klocków hamulcowych.
Materiały LS zapewniają skuteczność hamowania w wysokich temperaturach i mają wyjątkową zdolność usuwania korozji tarczy. Materiały NAO zapewniają dobrą wydajność NVH i niskie zanieczyszczenie pyłem hamulcowym. Oczekuje się, że unikalny hybrydowy materiał kompozytowy Tenneco zaspokoi szereg różnych wymagań rynkowych przy jednym podejściu i jest szczególnie dostosowany do rosnącej gamy pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych.
Jestem dumny, że Tenneco kontynuuje swoje osiągnięcia we wprowadzaniu innowacyjnych materiałów ciernych na wczesnym etapie na rynek – powiedział Neville Rudd, wiceprezes grupy i dyrektor generalny Tenneco Braking – W 2014 roku nasz zespół był jednym z pierwszych, którzy wprowadzili niezawierające miedzi materiały hamulcowe do lekkich pojazdów, znacznie wyprzedzając regulacje branżowe. Widzimy duży potencjał w naszych nowych hybrydowych kompozytach materiałów ciernych, które umożliwiają nam oferowanie wyjątkowych rozwiązań hamulcowych spełniających różne wymagania klientów, w tym w rozwijającym się segmencie e-mobilności. To poszerza i dywersyfikuje nasze portfolio produktów oraz wzmacnia naszą zdolność do dostarczania rozwiązań dla wszystkich naszych klientów, niezależnie od strategii dotyczącej układu napędowego.
Podczas gdy układ hamulcowy w tradycyjnych układach napędowych zapewnia odpowiednie hamowanie i jego krótką drogę, pojazdy akumulatorowo-elektryczne, pojazdy hybrydowe i hybrydowe typu plug-in są hamowane głównie przez rekuperację, przede wszystkim przy użyciu silnika elektrycznego. Po wciśnięciu hamulców, ciche hamowanie ma kluczowe znaczenie dla komfortu kierowcy i pasażerów, ponieważ silnik nie emituje hałasu. Zmniejszone zużycie hamulców może również powodować korozję wirnika i rdzę na tarczach hamulcowych, które należy szybko usunąć, aby zapewnić odpowiednią skuteczność hamowania. Dodatkowo musi być dostępna wystarczająca siła tarcia do celów hamowania awaryjnego, aby zapewnić krótkie drogi hamowania, aby spełnić wymogi bezpieczeństwa.
Ściśle współpracujemy z producentami OEM i dostawcami hamulców Tier 1, aby spełnić określone wymagania i pomóc zapewnić najlepszą możliwą wydajność i komfort dzięki naszym nowo opracowanym zaawansowanym hybrydowym materiałom ciernym. Podczas gdy kompozyty niskostalowe i nieazbestowo-organiczne charakteryzują się różną trybologią pod względem adhezji i ścierania, nasze wszechstronne doświadczenie w dedykowanych formułach materiałów i głębokie zrozumienie powiązanej nauki pozwalają nam przezwyciężać wyzwania w tej nowej dziedzinie i opracowywać zaawansowane rozwiązania, które obejmują szeroki zakres wymagania techniczne – dodał Holger Schaus, wiceprezes Global Engineering, Tenneco Braking.
Nowy hybrydowy materiał cierny jest produkowany seryjnie w zakładzie Tenneco OE Braking w Chongqing w Chinach. Kilka projektów w Europie znajduje się w fazie testowania i oceny.
Źródło: Tenneco