Wyłączając straty walutowe w wysokości 108 mln USD, całkowite przychody spadły o 39% w porównaniu z zeszłym rokiem, przy spadku przychodów z niższej produkcji lekkich pojazdów o 45%* w porównaniu z ubiegłym rokiem i innymi skutkami COVID-19. Przychody z tytułu wartości dodanej w drugim kwartale 2020 r. wyniosły 2,0 mld USD.
Wpływ pandemii w tym kwartale na biznes był poważny zarówno dla branży, jak i dla Tenneco. Odpowiedź zespołu Tenneco na całym świecie jest świadectwem ich oddania i odporności. Nasze zakłady produkcyjne bezpiecznie powróciły do pracy przez cały kwartał zgodnie z lokalnymi i federalnymi wytycznymi dotyczącymi zdrowia. Nasze myśli pozostają z członkami naszego zespołu, rodzinami i społecznościami, na które miał wpływ COVID-19, i nieustannie pracujemy nad tym, aby byli zdrowi, zarówno w pracy, jak i poza nim.
dyrektor generalny firmy Tenneco - Brian Kesseler
Spółka odnotowała stratę netto za drugi kwartał 2020 r. w wysokości 350 mln USD, czyli (4,30 USD) na akcję rozwodnioną. Uwzględniając niepieniężne obciążenie w wysokości 113 mln USD, związane głównie z projektem restrukturyzacji w swojej sieci dystrybucji na rynku wtórnym w Ameryce Północnej, spółka odnotowała stratę EBIT w wysokości 375 mln USD za drugi kwartał 2020 r.
Po skorygowaniu EBITDA w drugim kwartale 2020 r. wyniosła 8 mln USD przy stracie EBIT w wysokości 149 mln USD. Skorygowana strata netto wyniosła 175 mln USD, czyli (2,15 USD) na akcję rozwodnioną.
Płynność spółki pozostała solidna, z saldami gotówkowymi na poziomie 1,37 miliarda USD na dzień 30 czerwca 2020 r. Na podstawie dostępnych prognoz branżowych i szacunków Spółki, uważa ona, że posiada odpowiednią płynność, aby przetrwać obecny spadek i oczekuje wyższego popytu i poziomu produkcji w ciągu kilku następnych lat.
Szybkie i skuteczne działania zespołu Tenneco w celu obniżenia kosztów i zachowania płynności umożliwiły firmie dobre reagowanie w bardzo trudnym środowisku. Nasz globalny zasięg i zróżnicowane rynki końcowe, które obsługujemy, pozwoliły nam zrównoważyć część spadku popytu na produkcję lekkich pojazdów w kwartale. Zyski i wyniki pieniężne były napędzane przez efektywne dostosowywanie naszej struktury kosztów i kapitału obrotowego za pomocą zarówno działań strukturalnych, jak i tymczasowych.
- Brian Kesseler
* Źródło: Prognoza globalnej produkcji lekkich pojazdów IHS Automotive z lipca 2020 r.
Źródło: Tenneco