Termostat 6.30304 zapewnia, że podczas chłodzenia cieczy silnik osiąga optymalną temperaturę roboczą tak szybko, jak to możliwe, a także ją utrzymuje. Aby to zapewnić, termostat otwiera się, gdy tylko zostanie osiągnięta optymalna temperatura robocza, i zamyka ponownie, jeśli temperatura spadnie poniżej optymalnego zakresu temperatur.
Po osiągnięciu temperatury roboczej 83°C wypełnienie woskowe termostatu topi się i rozszerza. Prowadzi to do przesunięcia metalowej obudowy na tłoku roboczym. Kiedy tak się dzieje, obwód chłodzący zostaje otwarty, a jednocześnie obwód obejściowy zostaje zamknięty, przez co czynnik chłodzący może przepływać przez chłodnicę. Gdy temperatura spadnie poniżej 83°C, wypełnienie woskowe ponownie zestala się, a termostat zamyka się za pomocą sprężyny powrotnej. Czynnik chłodzący następnie płynie z powrotem wzdłuż obwodu obejściowego do silnika.
Opróżnij układ przed naprawą sprzętu. Sprawdź go pod kątem osadu i wymień w zależności od znalezionych zabrudzeń.
Otwórz obudowę termostatu, wyjmij go, obserwuj pozycję montażową i oczyścić powierzchnie montażowe. Wymień termostat oraz uszczelnij i napełnij układ zgodnie ze specyfikacjami producenta. Przewietrz układy chłodzenia i ogrzewania: uruchom silnik i pozwól mu pracować przez 5 minut z różnymi prędkościami i jednocześnie popraw poziom płynu chłodzącego. Wyłącz silnik, popraw poziom płynu chłodzącego. Sprawdź szczelność układu chłodzenia silnika.
Źródło: DT Spare Parts