Gdy silnik pracuje na pełnym obciążeniu, wyższa temperatura pracy powoduje niekorzystne skutki.
Termostat sterowany przez MAP skutecznie obniży temperaturę płynu chłodzącego podczas pracy na
pełnym obciążeniu. Funkcja i podstawowa konstrukcja mechaniczna termostatu MAP są zasadniczo takie same, jak konwencjonalnego termostatu.
Termostat MAP jest zintegrowany z elementem grzejnym w elemencie rozprężnym (element oskowy) i tworzy całość z obudową termostatu. Obudowa termostatu wykonana jest z aluminium lub tworzywa sztucznego. Jego wewnętrzna część jest zintegrowana z interfejsem elektrycznym łącząc element rozprężny z grzałką. Układ chłodzenia odczytuje temperaturę płynu chłodzącego i silnika przez czujnik temperatury, następnie łączy się z nagrzewnicą w termostacie MAP. Na podstawie krzywej temperatury zapisanej w ECU, wkład określa stopień otwarcia termostatu w zależności od prądu.
W porównaniu z konwencjonalnym termostatem, termostat MAP może być otwierany we wcześniej określonym czasie przez wkład grzewczy. Stopień otwarcia termostatu ustawiany jest zgodnie z aktualnym stanem obciążenia silnika. Zapewniać to utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze roboczej. Co poprawiono w elektroniczne sterowanych termostatach?
Z powodu awaryjności wcześniejszych modeli zmieniono je na nowe. Uzupełniono je o rezystor, okablowane i połączenia stykowe, które wcześniej się utleniały. Istnieją również przyczyny zewnętrzne, na przykład awarie czujników. To z kolei zmieniło podejście do rozwiązywania problemów. W dzisiejszych czasach ciężko obejść się bez diagnostyki komputerowej.
Oto niektóre z możliwych kodów usterek:
Jak każdy produkt, termostat MAP jest dokładnie sprawdzany i testowany w Dziale Technicznym NRF pod kątem prawidłowego montażu, wysokiej wydajności i długiej trwałości.
Artykuł sponsorowany przez NRF