Urządzenie firmy NGK Spark Plug Europe poddaje świece ciśnieniu do 100 bar, aby przetestować ich zdolność zapłonu w czasie rzeczywistym, dostarczając cennych informacji dla przyszłego downsizingu silników, jak również zarządzania reklamacjami. A to jeszcze nie wszystko: dwie zintegrowane kamery nagrywają świece i dostarczają w ten sposób precyzyjną dokumentację video do wykorzystania. – testera świec zapłonowych
Nasi eksperci techniczni w Niemczech spotkali się z wyzwaniem.Testery świec zapłonowych dostępne na rynku komercyjnym nie były w stanie wygenerować takiego samego ciśnienia, z jakim dzisiejsze silniki downsizing’owe oddziałowują na świece. Więc musieliśmy opracować własne rozwiązanie.
Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w NGK Spark Plug Europe - Dawid PauszekDział Jakości, Usług Technicznych i Centrum Techniczne opracowały wynalazek, który pomaga utrzymać jakość produktów firmy NGK Spark Plug na najwyższym poziomie. Po dwóch latach burzy mózgów i tworzenia prototypów inżynierowie firmy opracowali i skonstruowali swoje własne urządzenie do testowania najnowszych świec w warunkach rzeczywistych.
Zamiast najczęstszych 10 barów ta jednostka może podnieść ciśnienie aż do 100 barów. Komora ciśnieniowa, którą sami zaprojektowaliśmy, posiada wzierniki, które wytrzymują ciśnienie do 100 barów. Umożliwia to filmowanie zachowania się świecy i wydajności zapłonu za pomocą zainstalowanych szybkich kamer - i to w czasie rzeczywistym, z częstotliwością 1-150 kl./s (klatek na sekundę).
Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w NGK Spark Plug Europe - Dawid PauszekWyniki testów są zapisywane przez specjalny, nowoczesny program i wysyłane do odpowiedniego działu. Dział Usług Technicznych używa nowego testera głównie do sprawdzania jakości produktów i porównywania ich. Dział Badań i Rozwoju świec na rynek oryginalnego wyposażenia poszukuje informacji pomocnych do ich ulepszania. W rezultacie firma NGK Spark Plug jest w pełni przygotowana do tego, aby sprostać wymaganiom procesu downsizingu silników teraz i w przyszłości.
Tendencja do zmniejszania silnika wynika z prób konstruowania przez producentów samochodów bardziej wydajnych pojazdów, które emitują mniej dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń, aby osiągnąć ten cel, producenci coraz częściej konstruują małe silniki o zmniejszonej pojemności skokowej i mniejszej liczbie cylindrów.
Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w NGK Spark Plug Europe - Dawid Pauszek
Najnowsze technologie takie jak doładowanie silnika spalinowego ( turbosprężarka, sprężarka mechaniczna) lub technologia bezpośredniego wtrysku paliwa wpłynęły na to, że mały silnik pracuje jak dużo większy. Dodatkowo, małe silniki są często lżejsze, co pozwoliło zredukować całkowitą wagę samochodu i poprawiło jego zwinność.
Z kolei mniejsza ilość cylindrów oznacza mniejsze tarcie w silniku, poprawiając jego wydajność. Jednocześnie jednak ciśnienie w cylindrach oddziałujące na świece rośnie do niespotykanych wcześniej poziomów.
Nie spodziewamy się, że ten trend się skończy. To jest raczej ewolucja. Ale z nowym wynalazkiem NGK Spark Plugjest przygotowana na dalszy rozwój silników.
Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w NGK Spark Plug Europe - Dawid Pauszek
Źródło: NGK Spark Plug Europe